2022-03-03

Sėkmingas įvedimo procesas iki šiol buvo siejamas su išskirtiniu dėmesiu naujai ateinančiam darbuotojui ir įprasta manyti – gyva komunikacija. Pavyzdiniu atveju, darbdavys iki smulkmenų apgalvoja viską, nuo pirmojo darbuotojo žingsnio bendrovėje, darbų perdavimo, bei įliejimo į bendrą komandos veiklą.

Priežastis, kodėl kompanijos skiria šiam procesui tiek dėmesio ir resursų yra labai praktiška – tinkamai įvesti darbuotojai greičiau pademonstruos gerus darbo rezultatus, bus labiau įsitraukę ir patenkinti savo darbu.

Toms kompanijoms, kurios turi sistemingus naujokų įvedimo planus, veikiausiai bus lengviau šį procesą pritaikyti darbo pradžiai nuotoliniu būdu. Vis tik, įmonės, kurios neturi savo HR‘o arba naujus darbuotojus priima rečiau, neretai tokio proceso neturi ir joms gali kilti klausimas – kaip įvesti darbuotoją, jei fiziškai jis – kitapus ekrano? Svarbiausia nepamiršti, į ką reikia atkreipti dėmesį.

Planuodami naujoko prisijungimą užduokite sau klausimą, ar pasirūpinote visais svarbiais įvedimo lygiais. Bauer (2011) išskiriamas 4 C (Four Cs) modelis yra paremtas keturiais anglų kalboje C raide prasidedančiais aspektais: atitiktis, aiškumas, kultūra ir santykiai (compliance, clarification, culture, connection). Tam, kad jūsų naujasis darbuotojas sėkmingai įsilietų į organizaciją svarbu, jog jam būtų aiškios teisinės aplinkybės (kompanijos politika, galiojantys įstatymai), darbo pozicijos atsakomybės, tikslai ir lūkesčiai, organizacijos rašytos ir nerašytos taisyklės. Jis taip pat turėtų užmegzti tarpasmeninius santykius ir žinoti, kas organizacijoje už ką atsakingas.

Vien dirbant tame pačiame pastate ne visuomet pavyksta šiuos aspektus užtikrinti laiku, tad ką daryti, kad jie nepasimestų bendraujant tinkle? Dalinamės keletu minčių, į kurias galite atkreipti dėmesį planuodami procesą.

  • Iš anksto pasiruoškite naujoko prisijungimui, informuokite komandą ir pasiskirstykite užduotimis (prisiminkite visas keturias C raides).
  • Paskirkite atsakingą žmogų (pvz., „work buddy“), kuris padės naujam kolegai kilus klausimams, tačiau pasirūpinkite, kad naujokas susipažintų su visa komanda ir kitais kolegom, su kuriais bendraus. Naudokite sau įprastas video bendravimo priemones (Teams, Zoom, Skype, etc.) (kultūra ir santykiai).
  • Per vieną dieną visą informaciją pristatyti yra sunku ir neretai neefektyvu, tad konkrečias temas išdėstykite laike ir šį planą pristatykite naujokui (galite tai iš anksto „užsibookinti“ kalendoriuje) (atitiktis). Geresniam informacijos įsisavinimui, derinkite skirtingas bendravimo ir informacijos suteikimo technikas, jeigu turite galimybę – atsižvelkite konkrečiai į naują komandos narį (jeigu atrankos metu atlikote asmenybės savybių testą, nesunkiai galėsite numatyti, ar naujam kolegai priimtiniau bus daugiau bendrauti akis į akį (video skambučiu) žodžiu, ar dalį informacijos pasiskaityti).
  • Iš anksto suplanuokite tiesioginio vadovo ir naujoko pokalbį apie jo pozicijos tikslus ir uždavinius, ką naujokas turi pasiekti ir įgyvendinti, kad būtų sėkmingas kompanijoje (aiškumas). 
  • Deleguodami darbus skirkite laiko aiškiai įvardinti lūkesčius – tai suteiks darbuotojui aiškumo ir padidins šansus, kad pirmieji naujoko darbai bus sėkmingi – sutaupysite sau laiko vėliau (aiškumas).
  • Naujas darbuotojas ne dažnai yra užtikrintas savimi, tad būtinai duokite pastovų grįžtamąjį ryšį apie tai kaip jam sekasi, kiek jo atlikti darbai atitinka organizacijos standartus. Duokite pozityvų grįžtamąjį ryšį ten, kur galite, ir parodykite augimo galimybes (aiškumas).
  • Suteikite galimybę naujokui kuo daugiau bendrauti su kolegomis. Dirbdami nuotoliniu būdu prarandame kad ir trumpą pabendravimą prie kavos aparato, virtuvėlėje pietų metu nebesusitinka skirtingų komandų ar skyrių atstovai. Tai reiškia, kad santykių kūrimui turime įdėti daugiau sąmoningų pastangų nei iki šiol. Pagalvokite, kokie būdai, atitinkantys jūsų kompanijos kultūrą, būtų tinkami? Tai gali būti tiek rytinis kavos puodelis su kolegomis susijungus video skambučiu kalbant ne apie darbą, tiek kas tam tikrą laiką kolegų organizuojami trumpi web’inarai apie jų skyrių aktualijas dirbant nuotoliniu būdu, po kurių visi galėtų pasidalinti savo mintimis ir klausimais (santykiai).
  • Pasirūpinkite, kad naujas kolega jaustųsi įtrauktas – prijunkite jį prie visų savo bendravimo kanalų, t.y., ne tik sukurkite jam pašto dėžutę, bet ir priimkite į socialinės medijos ir kitus jūsų naudojamus kanalus (santykiai).

Galiausiai, nepamirškite, kad tai, kas jums gali atrodyti akivaizdu arba common sense, greičiausiai bus nauja prisijungiančiam kolegai. Pasiteiraukite jau apšilusių kojas, tačiau dar prisimenančių savo startą kompanijoje kolegų, kas jiems buvo naudinga ir kokios informacijos trūko pradėjus dirbti. Tai gali suteikti labai daug vertingų įžvalgų.

Panašūs įrašai

Medaus mėnesio iliuzija – kai naujo darbuotojo „meilė“ pozicijai išblėsta per pirmus mėnesius
27 vas 2024

Medaus mėnesio iliuzija – kai naujo darbuotojo „meilė“ pozicijai išblėsta per pirmus mėnesius

„Trykšta motyvacija/Nori mokytis/Akys pilnos nuostabos/Matosi, kad įdomu/Produktyvumas MAX” – tokius ir panašius apibūdinimus dažnai girdime naujam darbuotojui* tik startavus organizacijoje. Buvome įpratę, kad šis „medaus mėnuo” organizacijoje su nuostabiomis emocijomis tęsdavosi iki metų. Deja, dabar, kur kas dažniau jau praėjus pirmiems keletui mėnesių, o kartais net ir savaičių, klientai grįžta pas mus su nuostaba veide […]

Darbo rinkos tendencijos
HR tendencijos 2024 metams. Ko galime tikėtis šiemet?
08 vas 2024

HR tendencijos 2024 metams. Ko galime tikėtis šiemet?

Prasidėjus naujiesiems metams su savo klientais dalinomės idėjomis, kaip būti žingsniu priekyje. Kasmetinio „People Link“ tendencijų renginio metu „People Link“ partnerė Rūta Ratavičiūtė pristatė pagrindines pasaulines tendencijas personalo valdymo bei paieškos ir atrankos srityse. Dalinamės pagrindinėmis pranešimo mintimis ir idėjomis. Dirbtinis intelektas ir kaip jam pasiruošti? Tai yra viena didžiausių spėlionių ir spekuliacijų sritis – […]

Darbo rinkos tendencijos
Ką daryti kritus pardavimams? Patarimai pardavimų vadovams.
21 lap 2023

Ką daryti kritus pardavimams? Patarimai pardavimų vadovams.

Jeigu praėjusiais metais viena iš pagrindinių priežasčių pardavimų vadovų kaitoje buvo negebėjimas dirbti su komanda – ją įtraukti, motyvuoti ir padėti pasiekti rezultatą, tai šiemet šie reikalavimai niekur nedingsta, bet pasipildo nauju – gebėjimu įkvėpti.  Šis trūkumas ypač pasimatė ekonomikai įžengus į sąstingio laikotarpį, kai vadovybės akys sužiuro į pardavimų funkciją, nes būtent jos rankose […]

Darbo rinkos tendencijos
<strong>“Belonging” – naudinga visiems, bet rūpi tik vadovams?</strong>
08 lap 2023

“Belonging” – naudinga visiems, bet rūpi tik vadovams?

Stipresnis darbuotojų priklausymo organizacijai jausmas gali gerinti darbuotojų darbo rezultatus iki 57%, sumažina darbuotojų kaitą iki 50% ir padidina darbuotojų NPS iki 167% sako „Designing the Workforce Experience“ „Deloitte“ tyrimas. Darbuotojams, kurie pasižymi aukštesniu priklausymo jausmu organizacijai 2 kartus dažniau pakeliamas atlyginimas, jie 18 kartų dažniau yra paaukštinami pareigose ir iki 75% sumažėja darbo praleidimas […]

Darbo rinkos tendencijos
<strong>Helovynas kitaip: kas šiemet labiausiai gąsdino personalo atrankų specialistus?</strong>
26 spa 2023

Helovynas kitaip: kas šiemet labiausiai gąsdino personalo atrankų specialistus?

Helovynas – šiurpiausia, labiausiai gąsdinanti, bauginanti metų naktis. Helovyno metu rengiamasi kaukėmis, skaptuojami tamsoje šviečiantys moliūgai, o patekėjus mėnuliui, prie laužo arba žibintuvėlio šviesos, pasakojamos baisios istorijos. Nors mėnulis dar ir nepatekėjo, o ir žibintuvėlio šviesa dieną atrodo be taip baugiai, norime pasidalinti keliomis trumpomis “siaubo” istorijomis, kurios šiemet tikrai ne vienam personalo specialistui kėlė […]

Darbo rinkos tendencijos
HR funkcijos transformacija: iš palaikomosios į gyvybiškai svarbią visai organizacijai
19 spa 2023

HR funkcijos transformacija: iš palaikomosios į gyvybiškai svarbią visai organizacijai

Jau kurį laiką stebime HR funkcijos transformaciją organizacijose. Anksčiau palaikomąja (support) funkciją laikytas HR dabar vis dažniau matomas kaip organizacijoms gyvybiškai svarbus strateginis ramstis. Pastaruosius keletą metų organizacijų dėmesio centre buvo talentų pritraukimas, išlaikymas ir darbuotojų gerovės valdymas. Ir nors tai tebėra itin svarbūs žmogiškųjų išteklių aspektai, matome ir augantį bendrų organizacijos tikslų siekimo poreikį. Verslui […]

Darbo rinkos tendencijos
Testai atrankose: Ar Jūsų kandidatas (-ė) street smart ar book smart?
03 spa 2023

Testai atrankose: Ar Jūsų kandidatas (-ė) street smart ar book smart?

Visai neseniai rinkai pristatėme atnaujintą protinių gabumų skalę VVS/7, kuri patikimai įvertina kandidatų kognityvinius gebėjimus ir padeda suprasti, kaip palyginus su kitais yra išvystyti testą atliekančio asmens kalbos įgūdžiai, kaip jis/ji moka dirbti su skaičiais, kaip naudoja vaizduotę ir mąstymo įgūdžius. VVS/7 suteikia unikalią galimybę įvertinti kandidato arba darbuotojo įgimtą ir gyvenimo eigoje išvystytą intelektą […]

Darbo rinkos tendencijos
Hibridinis darbo modelis: balansavimas tarp pliusų ir minusų 
27 rug 2023

Hibridinis darbo modelis: balansavimas tarp pliusų ir minusų 

Vis dar didėjanti darbuotojų kaita ir tyliojo atsitraukimo tendencijos gąsdina darbdavius. Dažniausiai įvardinami to kaltininkai yra pasikeitęs darbuotojų požiūris į darbą, Z karta, lyderystės trūkumas, nuotolinis darbas ir pan. Nors dauguma darbdavių siekia pritraukti darbuotojus grįžti į biurus ir tikisi, kad visos problemos išsispręs, tačiau yra akivaizdu, kad nėra vienos “sidabrinės kulkos”.  Taigi, ar verta […]

Darbo rinkos tendencijos
Klauskite mūsų