2022-03-03

Sėkmingas įvedimo procesas iki šiol buvo siejamas su išskirtiniu dėmesiu naujai ateinančiam darbuotojui ir įprasta manyti – gyva komunikacija. Pavyzdiniu atveju, darbdavys iki smulkmenų apgalvoja viską, nuo pirmojo darbuotojo žingsnio bendrovėje, darbų perdavimo, bei įliejimo į bendrą komandos veiklą.

Priežastis, kodėl kompanijos skiria šiam procesui tiek dėmesio ir resursų yra labai praktiška – tinkamai įvesti darbuotojai greičiau pademonstruos gerus darbo rezultatus, bus labiau įsitraukę ir patenkinti savo darbu.

Toms kompanijoms, kurios turi sistemingus naujokų įvedimo planus, veikiausiai bus lengviau šį procesą pritaikyti darbo pradžiai nuotoliniu būdu. Vis tik, įmonės, kurios neturi savo HR‘o arba naujus darbuotojus priima rečiau, neretai tokio proceso neturi ir joms gali kilti klausimas – kaip įvesti darbuotoją, jei fiziškai jis – kitapus ekrano? Svarbiausia nepamiršti, į ką reikia atkreipti dėmesį.

Planuodami naujoko prisijungimą užduokite sau klausimą, ar pasirūpinote visais svarbiais įvedimo lygiais. Bauer (2011) išskiriamas 4 C (Four Cs) modelis yra paremtas keturiais anglų kalboje C raide prasidedančiais aspektais: atitiktis, aiškumas, kultūra ir santykiai (compliance, clarification, culture, connection). Tam, kad jūsų naujasis darbuotojas sėkmingai įsilietų į organizaciją svarbu, jog jam būtų aiškios teisinės aplinkybės (kompanijos politika, galiojantys įstatymai), darbo pozicijos atsakomybės, tikslai ir lūkesčiai, organizacijos rašytos ir nerašytos taisyklės. Jis taip pat turėtų užmegzti tarpasmeninius santykius ir žinoti, kas organizacijoje už ką atsakingas.

Vien dirbant tame pačiame pastate ne visuomet pavyksta šiuos aspektus užtikrinti laiku, tad ką daryti, kad jie nepasimestų bendraujant tinkle? Dalinamės keletu minčių, į kurias galite atkreipti dėmesį planuodami procesą.

  • Iš anksto pasiruoškite naujoko prisijungimui, informuokite komandą ir pasiskirstykite užduotimis (prisiminkite visas keturias C raides).
  • Paskirkite atsakingą žmogų (pvz., „work buddy“), kuris padės naujam kolegai kilus klausimams, tačiau pasirūpinkite, kad naujokas susipažintų su visa komanda ir kitais kolegom, su kuriais bendraus. Naudokite sau įprastas video bendravimo priemones (Teams, Zoom, Skype, etc.) (kultūra ir santykiai).
  • Per vieną dieną visą informaciją pristatyti yra sunku ir neretai neefektyvu, tad konkrečias temas išdėstykite laike ir šį planą pristatykite naujokui (galite tai iš anksto „užsibookinti“ kalendoriuje) (atitiktis). Geresniam informacijos įsisavinimui, derinkite skirtingas bendravimo ir informacijos suteikimo technikas, jeigu turite galimybę – atsižvelkite konkrečiai į naują komandos narį (jeigu atrankos metu atlikote asmenybės savybių testą, nesunkiai galėsite numatyti, ar naujam kolegai priimtiniau bus daugiau bendrauti akis į akį (video skambučiu) žodžiu, ar dalį informacijos pasiskaityti).
  • Iš anksto suplanuokite tiesioginio vadovo ir naujoko pokalbį apie jo pozicijos tikslus ir uždavinius, ką naujokas turi pasiekti ir įgyvendinti, kad būtų sėkmingas kompanijoje (aiškumas). 
  • Deleguodami darbus skirkite laiko aiškiai įvardinti lūkesčius – tai suteiks darbuotojui aiškumo ir padidins šansus, kad pirmieji naujoko darbai bus sėkmingi – sutaupysite sau laiko vėliau (aiškumas).
  • Naujas darbuotojas ne dažnai yra užtikrintas savimi, tad būtinai duokite pastovų grįžtamąjį ryšį apie tai kaip jam sekasi, kiek jo atlikti darbai atitinka organizacijos standartus. Duokite pozityvų grįžtamąjį ryšį ten, kur galite, ir parodykite augimo galimybes (aiškumas).
  • Suteikite galimybę naujokui kuo daugiau bendrauti su kolegomis. Dirbdami nuotoliniu būdu prarandame kad ir trumpą pabendravimą prie kavos aparato, virtuvėlėje pietų metu nebesusitinka skirtingų komandų ar skyrių atstovai. Tai reiškia, kad santykių kūrimui turime įdėti daugiau sąmoningų pastangų nei iki šiol. Pagalvokite, kokie būdai, atitinkantys jūsų kompanijos kultūrą, būtų tinkami? Tai gali būti tiek rytinis kavos puodelis su kolegomis susijungus video skambučiu kalbant ne apie darbą, tiek kas tam tikrą laiką kolegų organizuojami trumpi web’inarai apie jų skyrių aktualijas dirbant nuotoliniu būdu, po kurių visi galėtų pasidalinti savo mintimis ir klausimais (santykiai).
  • Pasirūpinkite, kad naujas kolega jaustųsi įtrauktas – prijunkite jį prie visų savo bendravimo kanalų, t.y., ne tik sukurkite jam pašto dėžutę, bet ir priimkite į socialinės medijos ir kitus jūsų naudojamus kanalus (santykiai).

Galiausiai, nepamirškite, kad tai, kas jums gali atrodyti akivaizdu arba common sense, greičiausiai bus nauja prisijungiančiam kolegai. Pasiteiraukite jau apšilusių kojas, tačiau dar prisimenančių savo startą kompanijoje kolegų, kas jiems buvo naudinga ir kokios informacijos trūko pradėjus dirbti. Tai gali suteikti labai daug vertingų įžvalgų.

Panašūs įrašai

Ko nori rezultatyvūs kandidatai? Įžvalgos iš 6000 interviu
25 geg 2023

Ko nori rezultatyvūs kandidatai? Įžvalgos iš 6000 interviu

Šiais metais visi koncentruojamės į apskaičiuotus, mažiau rizikingus ir ilgalaikiškesnius sprendimus. Dirbant su komandomis tai reiškia fokusą į darbuotojų išlaikymą, o dirbant su talentų pritraukimu – fokusą į rezultatyviausius darbuotojus. Tad ko jie nori ir kuo turėtų pasižymėti mūsų darbdavių vertės pasiūlymai, kad jie būtų įdomus efektyviausiems kandidatams? Toliau tęsiame mūsų lauko tyrimą (angl. field […]

Darbo rinkos tendencijos
Kiek IT atrankose yra svarbūs asmenybės bruožai?
20 kov 2023

Kiek IT atrankose yra svarbūs asmenybės bruožai?

Tarsi įprasta, jog IT atrankose mes kalbame apie patirtį – technologijos, programavimo kalbos išmanymas, kiti specifiniai darbui reikalingi įgūdžiai. Dažnai darbo pokalbiuose dalyvaujantieji, būtent į šiuos dalykus sutelkia dėmesį ir skaitydami darbo skelbimus. Visgi, kaip pastebi „People Link“ IT atrankų konsultantas Karolis Kriaučiūnas, darbo skelbimuose esti ir kitų, dažnai kandidatų akiračio paraštėse liekančių reikalavimų, tokių […]

Darbo rinkos tendencijos
Buhalterių atrankos – sėkmingam specialistų pritraukimui įtakos turi ne tik greitis, bet ir metų laikas
15 kov 2023

Buhalterių atrankos – sėkmingam specialistų pritraukimui įtakos turi ne tik greitis, bet ir metų laikas

Šiuo metu savo vykdomų atrankų spektre turime itin daug buhalterių/vyr. buhalterių  paieškų. Stebime, jog rinkoje šios srities specialistų poreikis pastaruoju metu yra itin išaugęs, kas, kartu, sunkina ir jų pritraukimą. Į ką reikia atkreipti dėmesį prieš pradedant buhalterių paiešką ir kam būti pasiruošus dalinasi „People Link“ finansų atrankų konsultantės Eglė Sokolnikė ir Justina Macijauskaitė. Apibendrinant […]

Darbo rinkos tendencijos
Naujo CRM diegimas organizacijoje – ilgai lauktas žingsnis į priekį ar dar vienas iššūkis komandai?
13 kov 2023

Naujo CRM diegimas organizacijoje – ilgai lauktas žingsnis į priekį ar dar vienas iššūkis komandai?

Visada sakėme, jog nesame tik paslaugos tiekėjai, o esame partneriai mūsų klientams stiprinant ir auginant savo komandą. Tad visiškai elementaru buvo noras būti kuo arčiau savo klientų ir megzti tikras, ilgametes partnerystes. Tuo pačiu norime būti dar arčiau žmonių, kuriems stengiamės pakeisti gyvenimus ir supažindinti su svajonių darbdaviais. Siekdami tą įgyvendinti praėjusių metų balandį pradėjome […]

Darbdavio įvaizdis
People Link tvarumo įsipareigojimai
22 vas 2023

People Link tvarumo įsipareigojimai

People Link nėra vien tik HR konsultantų komanda, bet taip pat ir atsakingų sąmoningų žmonių bendruomenė, su kuria kartu kuriame tvaresnį pasaulį. Dirbdami ir priimdami įvairius sprendimus, atsiremiame į tvirtus vertybinius pagrindus ir nuolat klausiame savęs, kaip tai paveiks mūsų klientus, kandidatus, darbuotojus, tiekėjus, įvairias bendruomenes, platesnę visuomenę bei aplinką, kurioje visi gyvename. Pradėję nuo […]

Darbo rinkos tendencijos
Kaip būti žingsniu priekyje pritraukiant, išlaikant ir vystant talentus?
01 vas 2023

Kaip būti žingsniu priekyje pritraukiant, išlaikant ir vystant talentus?

Praeitą savaitę vykusiame kasmetiniame „People Link“ renginyje „Žingsniu priekyje“, „People Link“ partnerė Rūta Ratavičiūtė dalinosi įžvalgomis, kaip spręsti šią, daugeliui didžiuliu iššūkiu 2022 metais tapusią, problemą – talentų pritraukimą, išlaikymą ir vystymą. 2023 – iuosius metus, ko gero, pirmiausiai galime vadinti prasmės metais. Prasmės darbo rinkoje ieškos ne tik darbuotojai, prasmę savo veikloje (jeigu dar […]

Darbo rinkos tendencijos
Kandidatų atlygio lūkesčių ir tyrimo rezultatų apžvalga 
24 sau 2023

Kandidatų atlygio lūkesčių ir tyrimo rezultatų apžvalga 

Brangūs partneriai, Kasdien dirbdami su Jūsų komandos plėtros klausimais, nuolatosgilinamės ir į darbo rinkos iššūkius, su kuriais susiduria daugumakompanijų. Tad tęsiame savo tradiciją dalintis žiniomis ir taip padėti Jumsbūti tuo vienu žingsniu priekyje. Tai jau antroji People Link parengta darborinkos apžvalga 2022 metais. Pirmojoje rašėme apie tai, kaiprezultatyviausi darbuotojai renkasi kur dirbti ir kokie darbdavio […]

Darbo rinkos tendencijos
„Esu perfekcionistas (-ė), o manęs nesamdo“
17 sau 2023

„Esu perfekcionistas (-ė), o manęs nesamdo“

Gana dažnai atrankose girdime žmones save apibūdinant kaip visiškus perfekcionistus, tačiau tuo pačiu ir matome, jog ne visada jiems pavyks pasiekti tas roles, kurių jie tikisi. Dažnai šiuos perfekcionistus itin frustruoja gaunami atsakymai, jog vis dėlto, atrankoje buvo pasirinktas kitas kandidatas. Tačiau čia slypi keletas „problemų“: Apibendrinant, šiai dienai yra daug svarbiau gebėti dirbti Agile […]

Darbo rinkos tendencijos
Klauskite mūsų