2022-03-03

Sėkmingas įvedimo procesas iki šiol buvo siejamas su išskirtiniu dėmesiu naujai ateinančiam darbuotojui ir įprasta manyti – gyva komunikacija. Pavyzdiniu atveju, darbdavys iki smulkmenų apgalvoja viską, nuo pirmojo darbuotojo žingsnio bendrovėje, darbų perdavimo, bei įliejimo į bendrą komandos veiklą.

Priežastis, kodėl kompanijos skiria šiam procesui tiek dėmesio ir resursų yra labai praktiška – tinkamai įvesti darbuotojai greičiau pademonstruos gerus darbo rezultatus, bus labiau įsitraukę ir patenkinti savo darbu.

Toms kompanijoms, kurios turi sistemingus naujokų įvedimo planus, veikiausiai bus lengviau šį procesą pritaikyti darbo pradžiai nuotoliniu būdu. Vis tik, įmonės, kurios neturi savo HR‘o arba naujus darbuotojus priima rečiau, neretai tokio proceso neturi ir joms gali kilti klausimas – kaip įvesti darbuotoją, jei fiziškai jis – kitapus ekrano? Svarbiausia nepamiršti, į ką reikia atkreipti dėmesį.

Planuodami naujoko prisijungimą užduokite sau klausimą, ar pasirūpinote visais svarbiais įvedimo lygiais. Bauer (2011) išskiriamas 4 C (Four Cs) modelis yra paremtas keturiais anglų kalboje C raide prasidedančiais aspektais: atitiktis, aiškumas, kultūra ir santykiai (compliance, clarification, culture, connection). Tam, kad jūsų naujasis darbuotojas sėkmingai įsilietų į organizaciją svarbu, jog jam būtų aiškios teisinės aplinkybės (kompanijos politika, galiojantys įstatymai), darbo pozicijos atsakomybės, tikslai ir lūkesčiai, organizacijos rašytos ir nerašytos taisyklės. Jis taip pat turėtų užmegzti tarpasmeninius santykius ir žinoti, kas organizacijoje už ką atsakingas.

Vien dirbant tame pačiame pastate ne visuomet pavyksta šiuos aspektus užtikrinti laiku, tad ką daryti, kad jie nepasimestų bendraujant tinkle? Dalinamės keletu minčių, į kurias galite atkreipti dėmesį planuodami procesą.

  • Iš anksto pasiruoškite naujoko prisijungimui, informuokite komandą ir pasiskirstykite užduotimis (prisiminkite visas keturias C raides).
  • Paskirkite atsakingą žmogų (pvz., „work buddy“), kuris padės naujam kolegai kilus klausimams, tačiau pasirūpinkite, kad naujokas susipažintų su visa komanda ir kitais kolegom, su kuriais bendraus. Naudokite sau įprastas video bendravimo priemones (Teams, Zoom, Skype, etc.) (kultūra ir santykiai).
  • Per vieną dieną visą informaciją pristatyti yra sunku ir neretai neefektyvu, tad konkrečias temas išdėstykite laike ir šį planą pristatykite naujokui (galite tai iš anksto „užsibookinti“ kalendoriuje) (atitiktis). Geresniam informacijos įsisavinimui, derinkite skirtingas bendravimo ir informacijos suteikimo technikas, jeigu turite galimybę – atsižvelkite konkrečiai į naują komandos narį (jeigu atrankos metu atlikote asmenybės savybių testą, nesunkiai galėsite numatyti, ar naujam kolegai priimtiniau bus daugiau bendrauti akis į akį (video skambučiu) žodžiu, ar dalį informacijos pasiskaityti).
  • Iš anksto suplanuokite tiesioginio vadovo ir naujoko pokalbį apie jo pozicijos tikslus ir uždavinius, ką naujokas turi pasiekti ir įgyvendinti, kad būtų sėkmingas kompanijoje (aiškumas). 
  • Deleguodami darbus skirkite laiko aiškiai įvardinti lūkesčius – tai suteiks darbuotojui aiškumo ir padidins šansus, kad pirmieji naujoko darbai bus sėkmingi – sutaupysite sau laiko vėliau (aiškumas).
  • Naujas darbuotojas ne dažnai yra užtikrintas savimi, tad būtinai duokite pastovų grįžtamąjį ryšį apie tai kaip jam sekasi, kiek jo atlikti darbai atitinka organizacijos standartus. Duokite pozityvų grįžtamąjį ryšį ten, kur galite, ir parodykite augimo galimybes (aiškumas).
  • Suteikite galimybę naujokui kuo daugiau bendrauti su kolegomis. Dirbdami nuotoliniu būdu prarandame kad ir trumpą pabendravimą prie kavos aparato, virtuvėlėje pietų metu nebesusitinka skirtingų komandų ar skyrių atstovai. Tai reiškia, kad santykių kūrimui turime įdėti daugiau sąmoningų pastangų nei iki šiol. Pagalvokite, kokie būdai, atitinkantys jūsų kompanijos kultūrą, būtų tinkami? Tai gali būti tiek rytinis kavos puodelis su kolegomis susijungus video skambučiu kalbant ne apie darbą, tiek kas tam tikrą laiką kolegų organizuojami trumpi web’inarai apie jų skyrių aktualijas dirbant nuotoliniu būdu, po kurių visi galėtų pasidalinti savo mintimis ir klausimais (santykiai).
  • Pasirūpinkite, kad naujas kolega jaustųsi įtrauktas – prijunkite jį prie visų savo bendravimo kanalų, t.y., ne tik sukurkite jam pašto dėžutę, bet ir priimkite į socialinės medijos ir kitus jūsų naudojamus kanalus (santykiai).

Galiausiai, nepamirškite, kad tai, kas jums gali atrodyti akivaizdu arba common sense, greičiausiai bus nauja prisijungiančiam kolegai. Pasiteiraukite jau apšilusių kojas, tačiau dar prisimenančių savo startą kompanijoje kolegų, kas jiems buvo naudinga ir kokios informacijos trūko pradėjus dirbti. Tai gali suteikti labai daug vertingų įžvalgų.

Panašūs įrašai

Karjeros dienos mokyklose turi tapti įdomiu ir įtraukiančiu renginiu
24 lap 2022

Karjeros dienos mokyklose turi tapti įdomiu ir įtraukiančiu renginiu

„Jau nuo pat pirmųjų vedamų pokalbių ne mažą dėmesį skyriau kandidatų specialybės pasirinkimui. Ypatingą dėmesį visuomet skyriau entry, junior lygio specialistams dažnai akcentuodama klausimą, kodėl pasirinkote tokią studijų programą, nuo kada ši sritis Jus pradėjo dominti, kaip gilinotės į Jums įdomų sektorių“ – teigia „People Link“ konsultantė, Rugilė Černiauskaitė, – „Nesumeluosiu pasakydama, kad didelė dalis kandidatų […]

Darbdavio įvaizdis
Kandidatų atlygio lūkesčių ir tyrimo rezultatų apžvalga 
21 rug 2022

Kandidatų atlygio lūkesčių ir tyrimo rezultatų apžvalga 

Brangūs partneriai, Kiekvieną dieną vykdydami darbuotojų paiešką ir atranką bei konsultuodami klientus įvairiais HR klausimais ieškome kaip sukurti kuo daugiau pridėtinės vertės kiekviename žingsnyje. Džiaugiuosi, kad esame viena daugiausiai profesionalų ir vadovų atrankų atliekančių kompanijų Lietuvoje ir galime dalintis su Jumis gana gausių duomenų analizės rezultatais. Šioje ketvirčio ataskaitoje pristatome mūsų sisteminamų kandidatų finansinių lūkesčių […]

Darbo rinkos tendencijos
Darbuotojų pritraukimo ir atrankos sistemos optimizavimas 
20 rug 2022

Darbuotojų pritraukimo ir atrankos sistemos optimizavimas 

Ar ir jūs jaučiat, kad su lyg kiekvienais metais atrankų statistika neramina? Kiekvienais metais stebime po naują tendenciją ir ieškome tam geriausio pavadinimo. Ir atrodo metai iš metų sau pakartojam, kad neatsimenam, kada buvo tokia specifinė kandidatų rinka. O realybė tokia, kad atrankų trukmė iš tiesų išaugo. Ir ne šiaip sau – šiai dienai atranka […]

Darbdavio įvaizdis
Kaip teisingai „SKAITYTI“ darbo skelbimus ir nuspręsti kandidatuoti ar ne?
13 rug 2022

Kaip teisingai „SKAITYTI“ darbo skelbimus ir nuspręsti kandidatuoti ar ne?

Kiekvienam iš mūsų bent kartą gyvenime yra tekę susidurti su darbo paieška. Apsilankius darbo skelbimų portaluose, prieš akis sumirga didžiulė pasiūlymų gausa, kurioje nepasiklysti, teisingai suprasti kokios patirties, įgūdžių, ar net asmeninių savybių iš mūsų tikimąsi ir atsirinkti tinkamus SAU pasiūlymus, gali tapti be galo sudėtinga. Mums, kaip atrankų partneriams, labai dažnai tenka atsidurti skelbimų […]

Kandidatams
IT specialistų paieškos niuansai
13 lie 2022

IT specialistų paieškos niuansai

Arba tips & tricks kaip nesu’fail’inti bendraujant su IT inžinieriais (-ėmis) People Link misija visada buvo, yra ir bus – kelti HR paslaugų kokybę Lietuvoje. Na, o pagrindinis lakmuso popierėlis, kokybės pamatavimui – kandidatai, kuriuos kalbiname atrankų metu bei jų atsineštos ir išsinešamos iš mūsų patirtys. Vykdydami IT atrankas, deja, bet neretai girdime iš IT specialistų […]

Darbo rinkos tendencijos
Naujausios CV rašymo tendencijos
03 kov 2022

Naujausios CV rašymo tendencijos

Jeigu apsisprendėte ieškoti darbo, vienas pirmųjų žingsnių yra gyvenimo aprašymo pasiruošimas. Ir neretai šis, atrodo paprastas ir aiškus dokumentas gali sukelti labai daug klausimų. Rašant gyvenimo aprašymą svarbu reprezentuoti savo patirtį, įgūdžius bei žinias, nepamirštant svarbios taisyklės, kad mažiau, bet tikslinės ir konkrečios informacijos yra daugiau! Keletas svarbių dalykų, į kuriuos reikia pateikti gyvenimo aprašyme: Kontaktinė informacija: […]

Darbo rinkos tendencijos
Ką daryti, kad darbuotojai jaustų savininkiškumą (ownership) savo darbui ir jo rezultatui?
02 kov 2022

Ką daryti, kad darbuotojai jaustų savininkiškumą (ownership) savo darbui ir jo rezultatui?

Kiekvienais metais užduodame sau klausimą, į kurį bandome rasti atsakymą tyrimo būdu. Šiais metais klausėm – kokios savybės rezultatyviausius darbuotojus išskiria iš kitų? Įvertinus 77 vadovų atsakymus pastebėjome, kad didžiausią „svorį“ turintys bruožai apibūdina savininkiškai į savo darbą žiūrintį žmogų. Kai kurie tokį požiūrį kartu su savimi nešiojasi nuolat, stengiasi dirbti savarankiškai, ieškoti išeičių iš […]

Darbo rinkos tendencijos
Išmokome valdyti darbuotojų perdegimą…? Kas toliau
02 kov 2022

Išmokome valdyti darbuotojų perdegimą…? Kas toliau

1/4, 2/3, 3/2 ar 4/1, o gal 50/50 – kurį hibridinio darbo modelį pasirinko Jūsų organizacija? Diskusijos kiek darbo dienų per savaitę reikėtų dirbti biure, o kiek nuotoliniu būdu netyla. Vienos įmonės atsisako biurų, o kitos atvirkščiai puošia ir ruošia biurus, kad kuo daugiau darbuotojų grįžtų. Tuo tarpu, kai dauguma kalba apie darbo efektyvumą iš […]

Darbo rinkos tendencijos
Klauskite mūsų