2022-09-13

Kiekvienam iš mūsų bent kartą gyvenime yra tekę susidurti su darbo paieška. Apsilankius darbo skelbimų portaluose, prieš akis sumirga didžiulė pasiūlymų gausa, kurioje nepasiklysti, teisingai suprasti kokios patirties, įgūdžių, ar net asmeninių savybių iš mūsų tikimąsi ir atsirinkti tinkamus SAU pasiūlymus, gali tapti be galo sudėtinga. Mums, kaip atrankų partneriams, labai dažnai tenka atsidurti skelbimų „kūrėjų“ vietoje, tad kaip teisingai skaityti ir suprasti darbo skelbimus, pataria „People Link“ vyresnioji Finansų atrankų konsultantė Justina Macijauskaitė.

Įmonės puslapis ir „Google“ paieška. Atsidarę bet kurį darbo skelbimą, paprastai, jo viršuje atrasime trumpą įmonės aprašymą. Vis tik, į keletą sakinių sutalpinti visą įmonės veiklą yra išties ambicingas ir dažnai neįveikiamas iššūkis, tad prieš nusprendžiant kandidatuoti, rekomenduojame pažinti įmonę labiau. Papildoma paieška internete leis susidaryti detalesnį vaizdą apie pačios įmonės deklaruojamas vertybes, socialinį atsakingumą, verslo tvarumą, darbo vietos lokaciją ar kitus jums aktualius aspektus. Įmonės šiuo metu tikrai labai daug investuoja į savo darbdavio įvaizdžio kūrimą, dalinasi kuo gyvena socialinės medijos tinkluose, tad, dabar, kaip niekad, galima rasti daug naudingos informacijos ir jau atlikus pirminę apžvalgą įsivertinti kiek tai yra artima jums.

Atitikimo organizacinei kultūrai kriterijus. Tyrinėdami įmonę, tikėtina, jog pajusite ir tam tikras jos organizacinės kultūros indikacijas. Natūralu, jog bendraminčių įkurtas start-up‘as, ar neseniai veiklą pradėjusi vykdyti FinTech kompanija, savo vidine kultūra bus visiškai kitokia nei kelias dešimtis, ar kartais net šimtus metų skaičiuojanti įmonė. Jeigu vienoje aplinkoje neapibrėžtumas atsakomybių prasme, nuolatiniai pokyčiai, dažnai keičiamos programos bus savaime suprantama, kitoje – mažų mažiausiai netoleruotina. Atitinkamai, pastarosiose įmonėse geriau prisitaikys stabilumo ieškantys, nuolatiniame pokyčiu sraute nenorintys būti darbuotojai ir priešingai – didesnį atsparumą stresui turintys, siekiantys naujovių, nebijantys greito tempo bei neapibrėžtumo darbuotojai, tikėtina, jog save sėkmingiau realizuos pirmosiose. Dėl šios priežasties yra ypač svarbu kandidatuojant pastebėti indikacijas, signalizuojančias vienokią ar kitokią organizacijos kultūrą, veiklos specifiką, įmonės pobūdį ir atitinkamai pasirinkti artimesnius sau dalykus.

Pareigų pavadinimas iš anksto išduoda atsakomybių lygį. Išsinagrinėję įmonę ir pasistumėję darbo skelbimu žemiau, stabtelkime prie pareigų pavadinimo, kurį dažnu atveju lydi ir būdvardis – jaunesnysis/vyresnysis/vyriausiasis. Šis žodelis ir reikšmė, slypinti puo juo, yra ne mažiau svarbi nei po jo einantis pareigų įvardijimas. Norisi pabrėžti, kad jaunesniojo specialisto pozicija, kaip taisyklė, visada bus daug atviresnė persikvalifikuojantiems ar tik karjerą pradedantiems darbuotojams, o, tuo pat metu, vyresnio (vyr.) specialisto pozicija atitinkamai pareikalaus jau tam tikros srities specifinių žinių, ankstesnės susijusios darbo patirties, įvardijamų pasiekimų ar išsilavinimo konkrečioje srityje. Tad, nenustebkite, jog kandidatuojant į aukštenes pozicijas, būsimasis darbdavys ieškos jūsų veiklos rezultatų įrodymų ir visų pirma jų tikėsis jūsų gyvenimo aprašyme. Prieš kandidatuodami, įsitikinkite, jog jūsų CV atspindi atitinkamą laukiamą patirtį. Tuo tarpu kandidatuojant į jaunesniojo specialisto poziciją, stenkitės koncentruotis į savo motyvacijos aspektus.

Nors įvardinti tik keli konkretūs reikalavimai pozicijai, jų yra daugiau. Išsigryninę pozicijos atsakomybių lygį, galime detaliau pasinagrinėti keliamus reikalavimus. Kuriant darbo skelbimus, taikome praktiką neperkrauti jų gausybe pageidavimų, o išskiri 3-4 pagrindinius ir objektyviai įvertinamus kriterijus (pvz. B2 anglų kalbos lygis).  Tačiau, darbdaviams vis tiek išlieka svarbūs ir kiti, vadinamieji minkštieji (soft), reikalavimai. Darbo skelbime jie dažnai apibūdinami abstrakčiomis sąvokomis (savarankiškumas, iniciatyvumas, kruopštumas ir pan.), kurios kandidatuojantiems dažnai sukelia vidinę diskusiją: „Ar aš jau esu pakankamai iniciatyvus užimti šią poziciją?“. Susidūrus su vidine abejone, siūlome pareflektuoti savo veiklos rezultatus: Ar atsiradus progai imtis iniciatyvos, aš ryžtingai tai darau? O gal esu puikus vykdytojas, bet ne sprendimų priėmėjęs? Tokiu atveju, ar ši pozicija, reikalaujanti savarankiškumo veikloje, bus tinkama man? Užduodant šiuos ir panašius klausimus, ne tik išsigryninsite, ar ši pozicija asmenybiškai yra tinkama JUMS, bet ir atrasite atsakymus į klausimus, kuriuos labai tikėtina išgirsite interviu metu.

Motyvacija. Dirbant su skirtingomis pozicijomis, tenka matyti ir mechanikos inžinierius, norinčius tapti buhalteriais, ir finansų analitikus, siekiančius karjeros statybų sektoriuje. Ir viskas su tuo yra labai gerai. Visgi, ne visos pozicijos rinkoje gali tapti jūsų persikvalifikavimo stotele. Paprastai, pozicijų, turinčių tokią galimybę aprašymuose, galime aiškiai atrasti indikacijas apie galimą augimą/mokymąsį. Jeigu tokių indikacijų nėra – labai gali būti, jog kompanija turi poreikį labai konkrečiam specialistui. Taip pat norisi akcentuoti, jog kandidatuojant į kardinaliai skirtingą poziciją nuo prieš tai turėtos, yra labai svarbu pabrėžti savo kandidatūros motyvus – juk skaitantysis nebūtinai supras, kodėl jūs būdamas mechanikos inžinieriumi, nusprendėte tęsti savo karjerą finansų srityje ar atvirkščiai. Skaitantysis jūsų CV turi suprasti jūsų motyvaciją konkrečiai pozicijai, kitaip diskusija dėl kitų atrankos etapų, gali ir neįvykti.

Apibendrinant – prieš siųsdami gyvenimo aprašymą atlikite namų darbus. Be standartinių procedūrų – įmonės puslapio/informacijos internete/socialinės medijos kanalų patikros – ženkite papildomą žingsnį ir pabandykite išsiaiškinti savo lūkestį konkrečiai pozicijai, suprasti, kokioje aplinkoje, jūs, kaip specialistas, klestėsite. Visa tai padės jums suprasti, ko iš būsimosios darbovietės tikitės jūs ir darbo skelbimų gausoje atrasti pačius tinkamiausius pasiūlymus.

Vyresnioji konsultantė

Justina Macijauskaitė

+370 618 29820

justina@peoplelink.lt

Panašūs įrašai

Kaip būti žingsniu priekyje pritraukiant, išlaikant ir vystant talentus?
01 vas 2023

Kaip būti žingsniu priekyje pritraukiant, išlaikant ir vystant talentus?

Praeitą savaitę vykusiame kasmetiniame „People Link“ renginyje „Žingsniu priekyje“, „People Link“ partnerė Rūta Ratavičiūtė dalinosi įžvalgomis, kaip spręsti šią, daugeliui didžiuliu iššūkiu 2022 metais tapusią, problemą – talentų pritraukimą, išlaikymą ir vystymą. 2023 – iuosius metus, ko gero, pirmiausiai galime vadinti prasmės metais. Prasmės darbo rinkoje ieškos ne tik darbuotojai, prasmę savo veikloje (jeigu dar […]

Darbo rinkos tendencijos
Kandidatų atlygio lūkesčių ir tyrimo rezultatų apžvalga 
24 sau 2023

Kandidatų atlygio lūkesčių ir tyrimo rezultatų apžvalga 

Brangūs partneriai, Kasdien dirbdami su Jūsų komandos plėtros klausimais, nuolatosgilinamės ir į darbo rinkos iššūkius, su kuriais susiduria daugumakompanijų. Tad tęsiame savo tradiciją dalintis žiniomis ir taip padėti Jumsbūti tuo vienu žingsniu priekyje. Tai jau antroji People Link parengta darborinkos apžvalga 2022 metais. Pirmojoje rašėme apie tai, kaiprezultatyviausi darbuotojai renkasi kur dirbti ir kokie darbdavio […]

Darbo rinkos tendencijos
„Esu perfekcionistas (-ė), o manęs nesamdo“
17 sau 2023

„Esu perfekcionistas (-ė), o manęs nesamdo“

Gana dažnai atrankose girdime žmones save apibūdinant kaip visiškus perfekcionistus, tačiau tuo pačiu ir matome, jog ne visada jiems pavyks pasiekti tas roles, kurių jie tikisi. Dažnai šiuos perfekcionistus itin frustruoja gaunami atsakymai, jog vis dėlto, atrankoje buvo pasirinktas kitas kandidatas. Tačiau čia slypi keletas „problemų“: Apibendrinant, šiai dienai yra daug svarbiau gebėti dirbti Agile […]

Darbo rinkos tendencijos
2023 metų prognozės: Pardavimų vadovai taps kritiškai svarbia pozicija
10 sau 2023

2023 metų prognozės: Pardavimų vadovai taps kritiškai svarbia pozicija

2023 metų prognozės. Pardavimų vadovai taps itin svarbia pozicija komandoje, o jų išlaikymas – kritiškai svarbiu visai kompanijai. Praūžęs pandemijos laikotarpis pakeitė ne tik pardavimo specialistų lūkesčius darbo pobūdžiui ir atpratino nuo aktyvios naujų klientų paieškos, bet ir šūstelėjo papildomų funkcijų į pardavimų vadovų arsenalą. Vis dažniau reikalingi vadovai, išmanantys ne tik pardavimų strategiją bei […]

Darbo rinkos tendencijos
IT komandos plėtros planavimas 2023 metais – kaip pritraukti talentus?
03 sau 2023

IT komandos plėtros planavimas 2023 metais – kaip pritraukti talentus?

Nuolat girdime – tai kaip čia pritraukti tuos IT talentus? Kas dabar veikia? Ką daryti, kad būti patraukliu… Nėra vieno atsakymo ar paslapties, kuri veiktų visada 100%. Visais atvejais tai yra truputėlis vieno, truputėlis kito, šlakelis sėkmės, žiupsnelis “right-timing” ir štai – pavyko po pusės metų pasisamdyti tą vieną programuotoją. Žvelgiant į šiandienos ekonomikos ir […]

Darbo rinkos tendencijos
Karjeros dienos mokyklose turi tapti įdomiu ir įtraukiančiu renginiu
24 lap 2022

Karjeros dienos mokyklose turi tapti įdomiu ir įtraukiančiu renginiu

„Jau nuo pat pirmųjų vedamų pokalbių ne mažą dėmesį skyriau kandidatų specialybės pasirinkimui. Ypatingą dėmesį visuomet skyriau entry, junior lygio specialistams dažnai akcentuodama klausimą, kodėl pasirinkote tokią studijų programą, nuo kada ši sritis Jus pradėjo dominti, kaip gilinotės į Jums įdomų sektorių“ – teigia „People Link“ konsultantė, Rugilė Černiauskaitė, – „Nesumeluosiu pasakydama, kad didelė dalis kandidatų […]

Darbdavio įvaizdis
Kandidatų atlygio lūkesčių ir tyrimo rezultatų apžvalga 
21 rug 2022

Kandidatų atlygio lūkesčių ir tyrimo rezultatų apžvalga 

Brangūs partneriai, Kiekvieną dieną vykdydami darbuotojų paiešką ir atranką bei konsultuodami klientus įvairiais HR klausimais ieškome kaip sukurti kuo daugiau pridėtinės vertės kiekviename žingsnyje. Džiaugiuosi, kad esame viena daugiausiai profesionalų ir vadovų atrankų atliekančių kompanijų Lietuvoje ir galime dalintis su Jumis gana gausių duomenų analizės rezultatais. Šioje ketvirčio ataskaitoje pristatome mūsų sisteminamų kandidatų finansinių lūkesčių […]

Darbo rinkos tendencijos
Darbuotojų pritraukimo ir atrankos sistemos optimizavimas 
20 rug 2022

Darbuotojų pritraukimo ir atrankos sistemos optimizavimas 

Ar ir jūs jaučiat, kad su lyg kiekvienais metais atrankų statistika neramina? Kiekvienais metais stebime po naują tendenciją ir ieškome tam geriausio pavadinimo. Ir atrodo metai iš metų sau pakartojam, kad neatsimenam, kada buvo tokia specifinė kandidatų rinka. O realybė tokia, kad atrankų trukmė iš tiesų išaugo. Ir ne šiaip sau – šiai dienai atranka […]

Darbdavio įvaizdis
Klauskite mūsų