2022-09-13

Kiekvienam iš mūsų bent kartą gyvenime yra tekę susidurti su darbo paieška. Apsilankius darbo skelbimų portaluose, prieš akis sumirga didžiulė pasiūlymų gausa, kurioje nepasiklysti, teisingai suprasti kokios patirties, įgūdžių, ar net asmeninių savybių iš mūsų tikimąsi ir atsirinkti tinkamus SAU pasiūlymus, gali tapti be galo sudėtinga. Mums, kaip atrankų partneriams, labai dažnai tenka atsidurti skelbimų „kūrėjų“ vietoje, tad kaip teisingai skaityti ir suprasti darbo skelbimus, pataria „People Link“ vyresnioji Finansų atrankų konsultantė Justina Macijauskaitė.

Įmonės puslapis ir „Google“ paieška. Atsidarę bet kurį darbo skelbimą, paprastai, jo viršuje atrasime trumpą įmonės aprašymą. Vis tik, į keletą sakinių sutalpinti visą įmonės veiklą yra išties ambicingas ir dažnai neįveikiamas iššūkis, tad prieš nusprendžiant kandidatuoti, rekomenduojame pažinti įmonę labiau. Papildoma paieška internete leis susidaryti detalesnį vaizdą apie pačios įmonės deklaruojamas vertybes, socialinį atsakingumą, verslo tvarumą, darbo vietos lokaciją ar kitus jums aktualius aspektus. Įmonės šiuo metu tikrai labai daug investuoja į savo darbdavio įvaizdžio kūrimą, dalinasi kuo gyvena socialinės medijos tinkluose, tad, dabar, kaip niekad, galima rasti daug naudingos informacijos ir jau atlikus pirminę apžvalgą įsivertinti kiek tai yra artima jums.

Atitikimo organizacinei kultūrai kriterijus. Tyrinėdami įmonę, tikėtina, jog pajusite ir tam tikras jos organizacinės kultūros indikacijas. Natūralu, jog bendraminčių įkurtas start-up‘as, ar neseniai veiklą pradėjusi vykdyti FinTech kompanija, savo vidine kultūra bus visiškai kitokia nei kelias dešimtis, ar kartais net šimtus metų skaičiuojanti įmonė. Jeigu vienoje aplinkoje neapibrėžtumas atsakomybių prasme, nuolatiniai pokyčiai, dažnai keičiamos programos bus savaime suprantama, kitoje – mažų mažiausiai netoleruotina. Atitinkamai, pastarosiose įmonėse geriau prisitaikys stabilumo ieškantys, nuolatiniame pokyčiu sraute nenorintys būti darbuotojai ir priešingai – didesnį atsparumą stresui turintys, siekiantys naujovių, nebijantys greito tempo bei neapibrėžtumo darbuotojai, tikėtina, jog save sėkmingiau realizuos pirmosiose. Dėl šios priežasties yra ypač svarbu kandidatuojant pastebėti indikacijas, signalizuojančias vienokią ar kitokią organizacijos kultūrą, veiklos specifiką, įmonės pobūdį ir atitinkamai pasirinkti artimesnius sau dalykus.

Pareigų pavadinimas iš anksto išduoda atsakomybių lygį. Išsinagrinėję įmonę ir pasistumėję darbo skelbimu žemiau, stabtelkime prie pareigų pavadinimo, kurį dažnu atveju lydi ir būdvardis – jaunesnysis/vyresnysis/vyriausiasis. Šis žodelis ir reikšmė, slypinti puo juo, yra ne mažiau svarbi nei po jo einantis pareigų įvardijimas. Norisi pabrėžti, kad jaunesniojo specialisto pozicija, kaip taisyklė, visada bus daug atviresnė persikvalifikuojantiems ar tik karjerą pradedantiems darbuotojams, o, tuo pat metu, vyresnio (vyr.) specialisto pozicija atitinkamai pareikalaus jau tam tikros srities specifinių žinių, ankstesnės susijusios darbo patirties, įvardijamų pasiekimų ar išsilavinimo konkrečioje srityje. Tad, nenustebkite, jog kandidatuojant į aukštenes pozicijas, būsimasis darbdavys ieškos jūsų veiklos rezultatų įrodymų ir visų pirma jų tikėsis jūsų gyvenimo aprašyme. Prieš kandidatuodami, įsitikinkite, jog jūsų CV atspindi atitinkamą laukiamą patirtį. Tuo tarpu kandidatuojant į jaunesniojo specialisto poziciją, stenkitės koncentruotis į savo motyvacijos aspektus.

Nors įvardinti tik keli konkretūs reikalavimai pozicijai, jų yra daugiau. Išsigryninę pozicijos atsakomybių lygį, galime detaliau pasinagrinėti keliamus reikalavimus. Kuriant darbo skelbimus, taikome praktiką neperkrauti jų gausybe pageidavimų, o išskiri 3-4 pagrindinius ir objektyviai įvertinamus kriterijus (pvz. B2 anglų kalbos lygis).  Tačiau, darbdaviams vis tiek išlieka svarbūs ir kiti, vadinamieji minkštieji (soft), reikalavimai. Darbo skelbime jie dažnai apibūdinami abstrakčiomis sąvokomis (savarankiškumas, iniciatyvumas, kruopštumas ir pan.), kurios kandidatuojantiems dažnai sukelia vidinę diskusiją: „Ar aš jau esu pakankamai iniciatyvus užimti šią poziciją?“. Susidūrus su vidine abejone, siūlome pareflektuoti savo veiklos rezultatus: Ar atsiradus progai imtis iniciatyvos, aš ryžtingai tai darau? O gal esu puikus vykdytojas, bet ne sprendimų priėmėjęs? Tokiu atveju, ar ši pozicija, reikalaujanti savarankiškumo veikloje, bus tinkama man? Užduodant šiuos ir panašius klausimus, ne tik išsigryninsite, ar ši pozicija asmenybiškai yra tinkama JUMS, bet ir atrasite atsakymus į klausimus, kuriuos labai tikėtina išgirsite interviu metu.

Motyvacija. Dirbant su skirtingomis pozicijomis, tenka matyti ir mechanikos inžinierius, norinčius tapti buhalteriais, ir finansų analitikus, siekiančius karjeros statybų sektoriuje. Ir viskas su tuo yra labai gerai. Visgi, ne visos pozicijos rinkoje gali tapti jūsų persikvalifikavimo stotele. Paprastai, pozicijų, turinčių tokią galimybę aprašymuose, galime aiškiai atrasti indikacijas apie galimą augimą/mokymąsį. Jeigu tokių indikacijų nėra – labai gali būti, jog kompanija turi poreikį labai konkrečiam specialistui. Taip pat norisi akcentuoti, jog kandidatuojant į kardinaliai skirtingą poziciją nuo prieš tai turėtos, yra labai svarbu pabrėžti savo kandidatūros motyvus – juk skaitantysis nebūtinai supras, kodėl jūs būdamas mechanikos inžinieriumi, nusprendėte tęsti savo karjerą finansų srityje ar atvirkščiai. Skaitantysis jūsų CV turi suprasti jūsų motyvaciją konkrečiai pozicijai, kitaip diskusija dėl kitų atrankos etapų, gali ir neįvykti.

Apibendrinant – prieš siųsdami gyvenimo aprašymą atlikite namų darbus. Be standartinių procedūrų – įmonės puslapio/informacijos internete/socialinės medijos kanalų patikros – ženkite papildomą žingsnį ir pabandykite išsiaiškinti savo lūkestį konkrečiai pozicijai, suprasti, kokioje aplinkoje, jūs, kaip specialistas, klestėsite. Visa tai padės jums suprasti, ko iš būsimosios darbovietės tikitės jūs ir darbo skelbimų gausoje atrasti pačius tinkamiausius pasiūlymus.

Vyresnioji konsultantė

Justina Macijauskaitė

+370 618 29820

justina@peoplelink.lt

Panašūs įrašai

Medaus mėnesio iliuzija – kai naujo darbuotojo „meilė“ pozicijai išblėsta per pirmus mėnesius
27 vas 2024

Medaus mėnesio iliuzija – kai naujo darbuotojo „meilė“ pozicijai išblėsta per pirmus mėnesius

„Trykšta motyvacija/Nori mokytis/Akys pilnos nuostabos/Matosi, kad įdomu/Produktyvumas MAX” – tokius ir panašius apibūdinimus dažnai girdime naujam darbuotojui* tik startavus organizacijoje. Buvome įpratę, kad šis „medaus mėnuo” organizacijoje su nuostabiomis emocijomis tęsdavosi iki metų. Deja, dabar, kur kas dažniau jau praėjus pirmiems keletui mėnesių, o kartais net ir savaičių, klientai grįžta pas mus su nuostaba veide […]

Darbo rinkos tendencijos
HR tendencijos 2024 metams. Ko galime tikėtis šiemet?
08 vas 2024

HR tendencijos 2024 metams. Ko galime tikėtis šiemet?

Prasidėjus naujiesiems metams su savo klientais dalinomės idėjomis, kaip būti žingsniu priekyje. Kasmetinio „People Link“ tendencijų renginio metu „People Link“ partnerė Rūta Ratavičiūtė pristatė pagrindines pasaulines tendencijas personalo valdymo bei paieškos ir atrankos srityse. Dalinamės pagrindinėmis pranešimo mintimis ir idėjomis. Dirbtinis intelektas ir kaip jam pasiruošti? Tai yra viena didžiausių spėlionių ir spekuliacijų sritis – […]

Darbo rinkos tendencijos
Ką daryti kritus pardavimams? Patarimai pardavimų vadovams.
21 lap 2023

Ką daryti kritus pardavimams? Patarimai pardavimų vadovams.

Jeigu praėjusiais metais viena iš pagrindinių priežasčių pardavimų vadovų kaitoje buvo negebėjimas dirbti su komanda – ją įtraukti, motyvuoti ir padėti pasiekti rezultatą, tai šiemet šie reikalavimai niekur nedingsta, bet pasipildo nauju – gebėjimu įkvėpti.  Šis trūkumas ypač pasimatė ekonomikai įžengus į sąstingio laikotarpį, kai vadovybės akys sužiuro į pardavimų funkciją, nes būtent jos rankose […]

Darbo rinkos tendencijos
<strong>“Belonging” – naudinga visiems, bet rūpi tik vadovams?</strong>
08 lap 2023

“Belonging” – naudinga visiems, bet rūpi tik vadovams?

Stipresnis darbuotojų priklausymo organizacijai jausmas gali gerinti darbuotojų darbo rezultatus iki 57%, sumažina darbuotojų kaitą iki 50% ir padidina darbuotojų NPS iki 167% sako „Designing the Workforce Experience“ „Deloitte“ tyrimas. Darbuotojams, kurie pasižymi aukštesniu priklausymo jausmu organizacijai 2 kartus dažniau pakeliamas atlyginimas, jie 18 kartų dažniau yra paaukštinami pareigose ir iki 75% sumažėja darbo praleidimas […]

Darbo rinkos tendencijos
<strong>Helovynas kitaip: kas šiemet labiausiai gąsdino personalo atrankų specialistus?</strong>
26 spa 2023

Helovynas kitaip: kas šiemet labiausiai gąsdino personalo atrankų specialistus?

Helovynas – šiurpiausia, labiausiai gąsdinanti, bauginanti metų naktis. Helovyno metu rengiamasi kaukėmis, skaptuojami tamsoje šviečiantys moliūgai, o patekėjus mėnuliui, prie laužo arba žibintuvėlio šviesos, pasakojamos baisios istorijos. Nors mėnulis dar ir nepatekėjo, o ir žibintuvėlio šviesa dieną atrodo be taip baugiai, norime pasidalinti keliomis trumpomis “siaubo” istorijomis, kurios šiemet tikrai ne vienam personalo specialistui kėlė […]

Darbo rinkos tendencijos
HR funkcijos transformacija: iš palaikomosios į gyvybiškai svarbią visai organizacijai
19 spa 2023

HR funkcijos transformacija: iš palaikomosios į gyvybiškai svarbią visai organizacijai

Jau kurį laiką stebime HR funkcijos transformaciją organizacijose. Anksčiau palaikomąja (support) funkciją laikytas HR dabar vis dažniau matomas kaip organizacijoms gyvybiškai svarbus strateginis ramstis. Pastaruosius keletą metų organizacijų dėmesio centre buvo talentų pritraukimas, išlaikymas ir darbuotojų gerovės valdymas. Ir nors tai tebėra itin svarbūs žmogiškųjų išteklių aspektai, matome ir augantį bendrų organizacijos tikslų siekimo poreikį. Verslui […]

Darbo rinkos tendencijos
Testai atrankose: Ar Jūsų kandidatas (-ė) street smart ar book smart?
03 spa 2023

Testai atrankose: Ar Jūsų kandidatas (-ė) street smart ar book smart?

Visai neseniai rinkai pristatėme atnaujintą protinių gabumų skalę VVS/7, kuri patikimai įvertina kandidatų kognityvinius gebėjimus ir padeda suprasti, kaip palyginus su kitais yra išvystyti testą atliekančio asmens kalbos įgūdžiai, kaip jis/ji moka dirbti su skaičiais, kaip naudoja vaizduotę ir mąstymo įgūdžius. VVS/7 suteikia unikalią galimybę įvertinti kandidato arba darbuotojo įgimtą ir gyvenimo eigoje išvystytą intelektą […]

Darbo rinkos tendencijos
Hibridinis darbo modelis: balansavimas tarp pliusų ir minusų 
27 rug 2023

Hibridinis darbo modelis: balansavimas tarp pliusų ir minusų 

Vis dar didėjanti darbuotojų kaita ir tyliojo atsitraukimo tendencijos gąsdina darbdavius. Dažniausiai įvardinami to kaltininkai yra pasikeitęs darbuotojų požiūris į darbą, Z karta, lyderystės trūkumas, nuotolinis darbas ir pan. Nors dauguma darbdavių siekia pritraukti darbuotojus grįžti į biurus ir tikisi, kad visos problemos išsispręs, tačiau yra akivaizdu, kad nėra vienos “sidabrinės kulkos”.  Taigi, ar verta […]

Darbo rinkos tendencijos
Klauskite mūsų