2023-07-11

Paskutinį dešimtmetį naujausios technologijos ir skaitmenizacija mus lydi nuolat ir kiekvienoje srityje. Spartūs pokyčiai įtaką daro netgi iš pažiūros pakankamai konservatyvioms darbo rinkos sritims, tokioms kaip buhalterija. Šiandien buhalterio pozicija tampa vis labiau kompleksiškesne, darbuotojai nebe apsiriboja tik labai siauromis darbo funkcijomis, o tai kuria didesnę pridėtinę vertę verslui.

Kaip per šį laikotarpį pasikeitė buhalterijos darbuotojų atsakomybės ir vaidmuo organizacijoje, kokie gebėjimai ir asmeninės savybės buhalterijos darbuotojams šiuo metu tampa itin pageidaujami rinkoje, dalinasi „People Link“ Finansų atrankų komandos vadovė Justina Macijauskaitė.

  • Skaitmeninė transformacija – link to buhalterijoje buvo judama pamažu ir to vertė neabejotinai buvo matoma, tačiau netikėtai užklupus pandemijai, atsiradus darbo iš namų poreikiui net ir tose pozicijose, kuriose tą daryti buvo nepatogu ar atrodė neįmanoma, viskas pasikeitė. Įmonės savo skaitmenizacijos žingsnius paspartino ir įtraukė tai į svarbiausių prioritetų sąrašą. Tikslas tapo skaitmenizuoti apskaitos procesus, mažinti arba net pilnai atsisakyti popierinių dokumentų, pasirašinėti dokumentus online būdu, valdyti juos skaitmeninėje erdvėje ar turėti prie jų prieigą iš bet kur. Atitinkamai, tapo aktualu buhalterijos komandoje turėti darbuotojus, kurie patys mato skaitmenizacijos naudą, yra atviri pokyčiams, neturi priešiškumo jiems, netgi gali drąsiai pasisiūlyti  į juos įsitraukti,  ar net būti atsakingi už jų įgyvendinimą. Be to,  įmonėms tampa labai svarbu turėti tokį proceso owner’į (šeimininką), kuris prisiimtų atsakomybę už rezultatą, galėtų savarankiškai vesti projektą,  sektų terminus, valdytų rizikas.
  • Automatizacija, robotizacija ar AI sprendimai apskaitoje jau dabar yra itin plačiai taikomi. Buhalterijoje vyraujant dideliems kiekiams sąskaitų, važtaraščių ar kitų dokumentų, kas yra imlu laikui ir reikalauja itin aukšto tikslumo, tampa labai svarbu pastebėti atsikartojančias užduotis ir eliminuoti žmogiškosios klaidos tikimybę. Robotų įdarbinimas labai techninėms užduotims tuo pat metu atlaisvina darbuotojų rankas ir jie gali orientuotis į sudėtingesnes užduotis, gilintis į procesus, ieškoti kitų būdų darbo našumui didinti, dalyvauti papildomose įmonės siūlomose veiklose ar projektuose. Tokiu atveju, geidžiamiausių darbuotojų sąraše tampa tie kandidatai, kurie supranta kaip veikia programos, kuo jos gali būti naudingos, geba pastebėti atsikartojimus ar užduočių dubliavimą,  gilinasi į darbo procesą bei gali kritiškiau į jį pažvelgti, mato atliekamą užduotį kompleksiškai ir ne tik iš buhalterinės pusės, bet įtraukiant ir susijusias sritis (tarpdiscipliškumas).
  • Migravimas tarp apskaitos programų – įmonės taip pat turi galimybę tobulinti ir savo jau naudojamas  apskaitos programas, keisti jas į naujesnes versijas, taip pat jeigu jos netenkina verslo poreikių – apskritai keisti tiekėją ir jo siūlomą produktą, o šių pasirinkimas šiuo metu yra tikrai pakankamas ir įvairus. Ir tai įmonės šiuo metu daro daug drąsiau ir dažniau. Prie šio pokyčio reikšmingai prisidėti ir adaptuotis turi buhalteriai, todėl yra aktualu, kad jie gebėtų lengvai ir greitai prisitaikyti, būtų adaptyvūs, nes programos yra jų pagrindinis darbo įrankis. Taip pat svarbu, kad toks pokytis nekeltų papildomo streso, kartu, kad patys buhalteriai būtų pajėgūs noriai bendrauti su IT specialistais, programos tiekėjais, siekiant tobulinti pasirinktų programų funkcionalumą ir pritaikomumą individualiems įmonės poreikiams, taip kuriant daugiau pridėtinės vertės verslui.

Nusistovėję buhalterijos srities standartai ir toliau sparčiai keičiasi bei, tikėtina, keisis ir ateityje. Tai reiškia, jog organizacijos siekdamos tvariai pildyti savo buhalterių komandas, turės kreipti dėmesį į kompleksinius kandidato (-ės) gabumus. Kintančioje buhalterijos aplinkoje kaip niekada svarbiais taps gebėjimas mokytis, greitai įsisavinti naują informaciją, adaptuotis. Tik tikslingas ir struktūruotas kandidato (-ės) į buhalterijos poziciją vertinimas atrankos metu, įmonėms atneš norimą rezultatą.

People Link: Justina Macijauskaitė

Justina Macijauskaitė

Komandos vadovė

+370 618 29 820  

justina@peoplelink.lt 

Panašūs įrašai

„Noriu nuoširdaus grįžtamojo ryšio“ – 360 tyrimas organizacijoje
28 bal 2025

„Noriu nuoširdaus grįžtamojo ryšio“ – 360 tyrimas organizacijoje

Vadovai dažnai išreiškia norą gauti nuoširdų grįžtamąjį ryšį apie tai, kaip jiems sekasi, ir ką jie galėtų padaryti geriau. 360 tyrimo formatas būtent ir naudojamas norint surinkti šią informaciją. Šios apklausos tikslas – surinkti kuo daugiau įvairių atsiliepimų iš skirtingų respondentų, kad būtų suteikta išsami vadovo stipriųjų pusių ir vietų tobulėjimui apžvalga. Įtraukti skirtingus suinteresuotuosius […]

Darbo rinkos tendencijos
Onboardingas 2025: personalizuotas kelias į nerašytų įmonės taisyklių pažinimą
28 bal 2025

Onboardingas 2025: personalizuotas kelias į nerašytų įmonės taisyklių pažinimą

Pirmosios dienos naujame darbe gali nulemti viską – ar darbuotojas jausis įsitraukęs, motyvuotas ir pasiruošęs prisidėti prie organizacijos sėkmės, ar pasimetęs, neįvertintas ir galiausiai pradėsiantis dairytis naujų galimybių kitur. 2025-aisiais onboardingas yra daugiau nei formalumas – tai strateginis procesas, kuris personalizuojamas, skaitmenizuojamas ir orientuotas į kultūrinę integraciją. Personalizuotas onboardingas: kiekvienam – pagal poreikius Anksčiau onboardingas […]

Darbo rinkos tendencijos
Darbo rinkos įžvalgos
25 kov 2025

Darbo rinkos įžvalgos

Brangūs partneriai, Tęsiame tradiciją ir jau šeštąjį kartą dalinamės su Jumis pusmečio darbo rinkos apžvalga. Sukaupėme visa rinkinį įžvalgų iš mūsų vykdomų tyrimų bei kasdienės praktikos, tad su Jumis leidinyje dalinsimės apie: Neabejoju, kad leidinyje kiekvienas ras įžvalgų sau. Gero skaitymo! Atsisiųskite: Darbo rinkos įžvalgos

Darbo rinkos tendencijos
Darbuotojų atranka: kokie žingsniai užtikrins geriausio kandidato pasirinkimą? 
31 spa 2024

Darbuotojų atranka: kokie žingsniai užtikrins geriausio kandidato pasirinkimą? 

Darbuotojų atranka – ar tai paprastas, kiekvienam darbdaviui be pastangų įveikiamas procesas, o gal visgi – užduotis, reikalaujanti kruopštaus pasiruošimo, gebėjimo įvertinti kandidato profesinius įgūdžius, asmenines savybes bei suderinamumą su įmonės vertybėmis? Atsakymas akivaizdus: kur kas dažnesnis – antrasis atvejis. Sukūrėte ir publikavote darbo skelbimą, sulaukėte šimtų kandidatų užklausų. Tai – jau geras ženklas, tačiau […]

Be kategorijos
Talentų valdymas: Siaubingos HR istorijos
30 spa 2024

Talentų valdymas: Siaubingos HR istorijos

Helovynas dažniausiai siejamas su vaiduokliais, šiurpiomis kaukėmis ar išgąstį keliančiais namais. Visgi, HR pasaulyje tikrieji baubai kyla iš netikėtų kasdienių situacijų. Talentų valdymas yra be galo kompleksiška funkcija, tad baubai čia gali tykoti už kiekvieno kampo. Ir nors tikrieji vaiduokliai ar pabaisos pasirodo tik kartą per metus, HR specialistai su šiais šiurpuliukais, kuriuos netrukus aptarsime […]

Darbo rinkos tendencijos
Technologijų atrankos: svarbiausios 2024 m. tendencijos
24 spa 2024

Technologijų atrankos: svarbiausios 2024 m. tendencijos

Technologijų atrankos 2024 m. organizacijoms kelia daug iššūkių, o tendencijos keičiasi. „People Link“ jau ketvirtus metus atlika longitudinį rinkos tyrimą, kurio pagalba stebime tendencijas, kokie faktoriai yra svarbūs pritraukiant bei išlaikant rezultatyvius darbuotojus. Šiais metais turėjome galimybe identifikuoti nemažai naujų ar kiek pakitusių tendencijų, kurių viena svarbiausių – augantis poreikis organizacijos lankstumui. Tačiau, nemaišykime – […]

Darbo rinkos tendencijos
Darbo pasiūlymai: kaip suformuoti tokį, kuris pritrauks idealų kandidatą?
25 lie 2024

Darbo pasiūlymai: kaip suformuoti tokį, kuris pritrauks idealų kandidatą?

Darbo pasiūlymai – kodėl vienai įmonei paskelbus apie atvirą poziciją komandoje, pašto dėžutę užplūsta šimtai kone idealių kandidatų CV, o kitai organizacijai atrasti naują komandos narį prireikia kur kas daugiau laiko ir pastangų? Ar visa tai – tik sėkmės reikalas, o galbūt tam tikras taisykles atspindėti turėtų ne tik kandidato gyvenimo aprašymas, bet ir įmonės […]

Darbo rinkos tendencijos
Kokio dydžio mokymų krepšelį turi jūsų komanda?
13 bir 2024

Kokio dydžio mokymų krepšelį turi jūsų komanda?

Jeigu perskaičius klausimą mintyse iškilo raudonas klaustukas, klausiant “koks mokymų krepšelis?”, tuomet cituojant populiarią Apollo 13 misijos frazę – “Houston, we have a problem”. Šiuolaikinės organizacijos vis daugiau ir daugiau kalba apie nuolatinio darbuotojų ugdymo reikšmę. Nuolatinis ugdymas dažniausiai nereiškia vienos konferencijos per metus, ar “tobulėjimo darbo vietoje”, t.y. tobulėjimo tiek, kiek darbuotojas gali išmokti […]

Darbo rinkos tendencijos
Klauskite mūsų