
Prieš dvejus metus į gyvenimo aprašymą įsirašęs „puikiai moku naudotis ChatGPT“ atrodėte inovatyviai. Šiandien tai naujasis „Microsoft Word“, kurį naudoja praktiškai visi. Dabartinėje darbo rinkoje darbdaviai ieško ne tik apie skirtingus dirbtinio intelekto įrankius girdėjusių, bet ir juos mokančių puikiai pritaikyti specialistų. Dirbtinis intelektas šiandien žengia į skirtingas darbo užduočių dalis – nuo administracinių funkcijų iki patariamojo balso priimant sprendimus. Tad, kokių pagrindinių įgūdžių valdant DI įrankius šiandien ieško darbdaviai?
Kaip dirbtinis intelektas keičia darbo rinką
Paskutiniais metais diskusija nuo „AR mūsų darbe dirbtinis intelektas gali būti pritaikomas?” persikėlė prie „KAIP dirbtinį intelektą galime geriausiai pritaikyti”. Ir tai ne tik apie konkrečių įrankių įvaldymą — tai taip pat ir apie mąstymo, darbo ir sprendimų priėmimo pokyčius dirbant su jais.
Pasaulio ekonomikos forumo 2024 metų tyrimas patvirtino, kad „dirbtinio intelekto raštingumas“ yra vienas iš sparčiausiai augančių įgūdžių, tačiau darbdaviai iš tikrųjų ieško daugiau nei tik techninių žinių. Jiems reikalingi darbuotojai, kurie:
- Supranta, ką dirbtinis intelektas sugeba ir ko nesugeba
- Žino, kaip patikrinti, patobulinti ar kritiškai vertinti dirbtinio intelekto sukurtus rezultatus
- Naudoja dirbtinį intelektą užduotims supaprastinti, neprarandant žmogiškojo vertinimo
- Pritaiko savo darbo procesus pagal tai, ką dirbtinis intelektas leidžia įgyvendinti
Kodėl tai svarbu darbdaviams?
Įvairiose pramonės šakose darbdavių nebežavi paviršutiniškas dirbtinio intelekto naudojimas. Neužtenka pasakyti „Naudojau dirbtinį intelektą šiam projektui parengti“ — jie nori išgirsti, ką pakeitei, pastebėjai ar patobulinai po projekto užbaigimo.
Tokiose srityse kaip rinkodara, operacijos, klientų aptarnavimas ir net sveikatos priežiūra išsiskiria tie kandidatai, kurie sako tokius dalykus kaip:
„Pasitelkiau dirbtinį intelektą analizuoti klientų užklausų modelius, tačiau pastebėjau, kad jam trūksta emocinio jautrumo. Todėl, atnaujinau pokalbių roboto atsakymus, kad jie skambėtų natūraliau ir artimiau žmogui.“
Arba:
„Testavau kelias dirbtinio intelekto sukurtas ataskaitas ir palyginau jas su mūsų vidiniais duomenimis, tada apmokiau savo komandą, kad jie gebėtų pastebėti, kada dirbtinis intelektas praleidžia kažką svarbaus.“
Tai – prisitaikymo istorijos, kurios yra naujoji valiuta įdarbinimo srityje.
Kaip parodyti dirbtinio intelekto pritaikymą savo gyvenimo aprašyme?
Jei svarstote, kaip šį įgūdį pristatyti potencialiems darbdaviams, mažiau dėmesio skirkite įrankių pavadinimams, o daugiau – rezultatams. Naudokite tokias frazes kaip:
- „Pagerinta klientų įžvalga integruojant dirbtinio intelekto sugeneruotas ataskaitas su rinkos tyrimais“
- „Pritaikyti komandos procesai, įtraukiant dirbtinio intelekto įrankius, laikantis atitikties standartų“
- „Vertinau ir koregavau dirbtinio intelekto sukurtą turinį, užtikrindamas jo tikslumą ir atitiktį prekės ženklo komunikacijos stiliui.“
Ir svarbiausia: papasakokite istoriją. Koks buvo rezultatas? Ką darėte kitaip dėl to, kad DI tapo to dalimi?
Atminkite, jog dirbtinis intelektas nepakeis jūsų darbo vietos – tačiau ateityje ją gali pakeisti kas nors, kas prisitaikys prie dirbtinio intelekto geriau nei jūs. Tad, nebūkite tas, kuris aklai atiduoda užduotis DI. Būkite tas, kuris tikslingai pasitelkia DI pagalbą, savo užduotis atliekant tik dar geriau.
Na, o, jeigu, norisi platesnės diskusijos, kaip savo dabarties įgūdžius galite pritaikyti ateities darbo rinkai, kviečiame pasikalbėti su mūsų karjeros konsultantėmis.