2022-03-02

1/4, 2/3, 3/2 ar 4/1, o gal 50/50 – kurį hibridinio darbo modelį pasirinko Jūsų organizacija? Diskusijos kiek darbo dienų per savaitę reikėtų dirbti biure, o kiek nuotoliniu būdu netyla. Vienos įmonės atsisako biurų, o kitos atvirkščiai puošia ir ruošia biurus, kad kuo daugiau darbuotojų grįžtų.

Tuo tarpu, kai dauguma kalba apie darbo efektyvumą iš namų/biuro, mes kviečiame nepamiršti ir dar vieno labai svarbaus aspekto  – priklausymo jausmo organizacijai (sense of belonging) kūrimo. Peoplelink  darbuotojų gerovės vadovė Deimantė Mikalauskė dalinasi savo įžvalgomis:

Deimantė Mikalauskė

Priklausymo jausmo (sense of belonging) kūrimas niekada nebuvo toks sudėtingas nei dabar, kai organizacijos mokosi dirbti hibridiniu būdu. Ir sąmoningai sakau – „mokosi“, nes vis dar ieško, kaip spręsti tam tikrus hibridinio darbo padarinius, renka ir analizuoja informaciją.

Pastaruoju laikotarpiu, organizacijos ieško būdų spręsti „The great resignation“ fenomeną, kuris reiškia didelę darbuotojų kaitą. Ir šis fenomenas yra pasekmė keleto svarbių veiksnių į kuriuos anksčiau organizacijos kreipė mažiau sąmoningo dėmesio, nes buvo paprasčiau apčiuopti situaciją įmonėje, kai kasdien matydavome komandos nuotaikas bei situaciją realiai.

Savo pavyzdžiu matome, kad investicijos (tiek finansinės, tiek pastangų) smarkiai svyruoja priklausomai nuo to, kiek kolegos turi galimybę jausti komandinio darbo dvasią, gauti aiškią komunikaciją, kiek jie jaučiasi bendro konstrukto (organizacijos) dalimi. Visa tai lengviau užtikrinti, kai visi fiziškai esame kartu, tačiau šių dienų realybė kitokia. Turime hibridines komandas ir tenka sukti galvą, kaip atkartoti įprastinį darbo modelį, dirbant nuotolyje arba kurti iš esmės naujus principus. Jei tik apsileidžiam, iškart „susimokam“ dėmesiu, arba tiesiogine to žodžio prasme – darydami finansines investicijas į darbuotojų išsaugojimą.

Taigi, apie priklausymo jausmą. McKinsey tyrimas rodo, kad tarp sprendimų palikti organizaciją, priklausymo organizacijai jausmas darbuotojams užima tokią pačia garbingą (vieną iš pagrindinių) pozicijų, kaip  darbo-laisvalaikio balansas, ar kaip vadovo ar organizacijos įvertinimas. Tas pats tyrimas parodo, kad priklausymo jausmas darbuotojams atrodo gerokai svarbesnis, nei tą suvokia darbdaviai.

Taigi, susipažinkime su priklausymo jausmu! Priklausymo jausmas apima daugiau nei tiesiog pažinties turėjimą su kitais žmonėmis. Jis atspindi tai, kaip žmogus suvokia, kad grupė jį priima, skiria jam asmenišką dėmesį, palaikymą.

Priklausymo jausmas gali būti kuriamas, per šiuos veiksnius:

  • Svarbus aspektas dar įvedimo metu, parodyti, kad darbuotojas yra laukiamas. Tam gali pasitarnauti tiek aiški įvedimo sistema, tiek asmeninis dėmesys įvedimo metu ar net dar prieš tai. Pavyzdžiui, mūsų organizacijoje savo darbuotojus pasitinkame asmenišku filmuku dar prieš starto data, kur jį sveikina įmonės vadovė, priskirtas mentorius. Taip pat, naudinga nuo pat pradžių įtraukti naują darbuotoją į diskusijas, išgirstant jo mintis ir parodant susidomėjimą.
  • Kitas svarbus dalykas – suvokiamas saugumas – būti savimi, dalintis mintimis. Čia labai svarbu, kad darbuotojo skirtingi požiūriai, patirtis ar įsitikinimai būtų priimami ir vertinami jų nekritikuojant.
  • Toliau kalbame apie bene centrinį elementą, tai ryšio su kitais kūrimą. Darbuotojui (ypač dirbant nuotolyje) ypatingai svarbu jaustis žmonių grupės dalimi, turėti kontaktą su kitais, komanda su kuria darbuojasi, vadovu. Todėl labai svarbu atkreipti dėmesį į tai, kaip darbuotojai kuria ryšį su kitais ir skatinti tą daryti (ir kuo spontaniškiau, tuo geriau). Pasitelkite kūrybą: kino vakaras su spragėsiais; žaidimų vakaras su šeimai skirtais žaidimais ar „virtuali SPA diena“ su veido kaukėmis, arbata ir šokoladu padės darbuotojams kurti įprasminančius ryšius vieniems su kitais bei organizacija.
  • Demonstruojamas pasitikėjimas darbuotojais taip pat prisideda prie priklausymo jausmo. Kuo labiau vadovai skatina darbuotojus įsitraukti į sprendimų priėmimą, tuo labiau tikėtina, kad darbuotojas jaus, kad juo pasitiki.
  • Naudinga suprasti, ar darbuotojai turi organizacijoje sektinus pavyzdžius, įkvėpimo šaltinį ir stiprinti kontaktą su jais. Jeigu ne, tuomet naudinga išsigryninti, kokio pokyčio ar augimo darbuotojas siekia savo elgsenoje ir padėti iškelti tikslus, kaip to pasiekti.
  • Na ir galiausiai, labai svarbu palaikyti darbuotoją, padėti pasiekti jam svarbių tikslų. Pastebėkite pastangas, ne tik galutinį rezultatą, palaikykite darbuotojus, kai jie siekia savo tikslų.

Nuorodos į šaltinius:

Panašūs įrašai

Karjeros dienos mokyklose turi tapti įdomiu ir įtraukiančiu renginiu
24 lap 2022

Karjeros dienos mokyklose turi tapti įdomiu ir įtraukiančiu renginiu

„Jau nuo pat pirmųjų vedamų pokalbių ne mažą dėmesį skyriau kandidatų specialybės pasirinkimui. Ypatingą dėmesį visuomet skyriau entry, junior lygio specialistams dažnai akcentuodama klausimą, kodėl pasirinkote tokią studijų programą, nuo kada ši sritis Jus pradėjo dominti, kaip gilinotės į Jums įdomų sektorių“ – teigia „People Link“ konsultantė, Rugilė Černiauskaitė, – „Nesumeluosiu pasakydama, kad didelė dalis kandidatų […]

Darbdavio įvaizdis
Kandidatų atlygio lūkesčių ir tyrimo rezultatų apžvalga 
21 rug 2022

Kandidatų atlygio lūkesčių ir tyrimo rezultatų apžvalga 

Brangūs partneriai, Kiekvieną dieną vykdydami darbuotojų paiešką ir atranką bei konsultuodami klientus įvairiais HR klausimais ieškome kaip sukurti kuo daugiau pridėtinės vertės kiekviename žingsnyje. Džiaugiuosi, kad esame viena daugiausiai profesionalų ir vadovų atrankų atliekančių kompanijų Lietuvoje ir galime dalintis su Jumis gana gausių duomenų analizės rezultatais. Šioje ketvirčio ataskaitoje pristatome mūsų sisteminamų kandidatų finansinių lūkesčių […]

Darbo rinkos tendencijos
Darbuotojų pritraukimo ir atrankos sistemos optimizavimas 
20 rug 2022

Darbuotojų pritraukimo ir atrankos sistemos optimizavimas 

Ar ir jūs jaučiat, kad su lyg kiekvienais metais atrankų statistika neramina? Kiekvienais metais stebime po naują tendenciją ir ieškome tam geriausio pavadinimo. Ir atrodo metai iš metų sau pakartojam, kad neatsimenam, kada buvo tokia specifinė kandidatų rinka. O realybė tokia, kad atrankų trukmė iš tiesų išaugo. Ir ne šiaip sau – šiai dienai atranka […]

Darbdavio įvaizdis
Kaip teisingai „SKAITYTI“ darbo skelbimus ir nuspręsti kandidatuoti ar ne?
13 rug 2022

Kaip teisingai „SKAITYTI“ darbo skelbimus ir nuspręsti kandidatuoti ar ne?

Kiekvienam iš mūsų bent kartą gyvenime yra tekę susidurti su darbo paieška. Apsilankius darbo skelbimų portaluose, prieš akis sumirga didžiulė pasiūlymų gausa, kurioje nepasiklysti, teisingai suprasti kokios patirties, įgūdžių, ar net asmeninių savybių iš mūsų tikimąsi ir atsirinkti tinkamus SAU pasiūlymus, gali tapti be galo sudėtinga. Mums, kaip atrankų partneriams, labai dažnai tenka atsidurti skelbimų […]

Kandidatams
IT specialistų paieškos niuansai
13 lie 2022

IT specialistų paieškos niuansai

Arba tips & tricks kaip nesu’fail’inti bendraujant su IT inžinieriais (-ėmis) People Link misija visada buvo, yra ir bus – kelti HR paslaugų kokybę Lietuvoje. Na, o pagrindinis lakmuso popierėlis, kokybės pamatavimui – kandidatai, kuriuos kalbiname atrankų metu bei jų atsineštos ir išsinešamos iš mūsų patirtys. Vykdydami IT atrankas, deja, bet neretai girdime iš IT specialistų […]

Darbo rinkos tendencijos
Naujausios CV rašymo tendencijos
03 kov 2022

Naujausios CV rašymo tendencijos

Jeigu apsisprendėte ieškoti darbo, vienas pirmųjų žingsnių yra gyvenimo aprašymo pasiruošimas. Ir neretai šis, atrodo paprastas ir aiškus dokumentas gali sukelti labai daug klausimų. Rašant gyvenimo aprašymą svarbu reprezentuoti savo patirtį, įgūdžius bei žinias, nepamirštant svarbios taisyklės, kad mažiau, bet tikslinės ir konkrečios informacijos yra daugiau! Keletas svarbių dalykų, į kuriuos reikia pateikti gyvenimo aprašyme: Kontaktinė informacija: […]

Darbo rinkos tendencijos
Darbuotojų įvedimas virtualiu režimu: laiptai į denį (onboarding)
03 kov 2022

Darbuotojų įvedimas virtualiu režimu: laiptai į denį (onboarding)

Sėkmingas įvedimo procesas iki šiol buvo siejamas su išskirtiniu dėmesiu naujai ateinančiam darbuotojui ir įprasta manyti – gyva komunikacija. Pavyzdiniu atveju, darbdavys iki smulkmenų apgalvoja viską, nuo pirmojo darbuotojo žingsnio bendrovėje, darbų perdavimo, bei įliejimo į bendrą komandos veiklą. Priežastis, kodėl kompanijos skiria šiam procesui tiek dėmesio ir resursų yra labai praktiška – tinkamai įvesti […]

Darbo rinkos tendencijos
Ką daryti, kad darbuotojai jaustų savininkiškumą (ownership) savo darbui ir jo rezultatui?
02 kov 2022

Ką daryti, kad darbuotojai jaustų savininkiškumą (ownership) savo darbui ir jo rezultatui?

Kiekvienais metais užduodame sau klausimą, į kurį bandome rasti atsakymą tyrimo būdu. Šiais metais klausėm – kokios savybės rezultatyviausius darbuotojus išskiria iš kitų? Įvertinus 77 vadovų atsakymus pastebėjome, kad didžiausią „svorį“ turintys bruožai apibūdina savininkiškai į savo darbą žiūrintį žmogų. Kai kurie tokį požiūrį kartu su savimi nešiojasi nuolat, stengiasi dirbti savarankiškai, ieškoti išeičių iš […]

Darbo rinkos tendencijos
Klauskite mūsų