2022-03-02

1/4, 2/3, 3/2 ar 4/1, o gal 50/50 – kurį hibridinio darbo modelį pasirinko Jūsų organizacija? Diskusijos kiek darbo dienų per savaitę reikėtų dirbti biure, o kiek nuotoliniu būdu netyla. Vienos įmonės atsisako biurų, o kitos atvirkščiai puošia ir ruošia biurus, kad kuo daugiau darbuotojų grįžtų.

Tuo tarpu, kai dauguma kalba apie darbo efektyvumą iš namų/biuro, mes kviečiame nepamiršti ir dar vieno labai svarbaus aspekto  – priklausymo jausmo organizacijai (sense of belonging) kūrimo. Peoplelink  darbuotojų gerovės vadovė Deimantė Mikalauskė dalinasi savo įžvalgomis:

Deimantė Mikalauskė

Priklausymo jausmo (sense of belonging) kūrimas niekada nebuvo toks sudėtingas nei dabar, kai organizacijos mokosi dirbti hibridiniu būdu. Ir sąmoningai sakau – „mokosi“, nes vis dar ieško, kaip spręsti tam tikrus hibridinio darbo padarinius, renka ir analizuoja informaciją.

Pastaruoju laikotarpiu, organizacijos ieško būdų spręsti „The great resignation“ fenomeną, kuris reiškia didelę darbuotojų kaitą. Ir šis fenomenas yra pasekmė keleto svarbių veiksnių į kuriuos anksčiau organizacijos kreipė mažiau sąmoningo dėmesio, nes buvo paprasčiau apčiuopti situaciją įmonėje, kai kasdien matydavome komandos nuotaikas bei situaciją realiai.

Savo pavyzdžiu matome, kad investicijos (tiek finansinės, tiek pastangų) smarkiai svyruoja priklausomai nuo to, kiek kolegos turi galimybę jausti komandinio darbo dvasią, gauti aiškią komunikaciją, kiek jie jaučiasi bendro konstrukto (organizacijos) dalimi. Visa tai lengviau užtikrinti, kai visi fiziškai esame kartu, tačiau šių dienų realybė kitokia. Turime hibridines komandas ir tenka sukti galvą, kaip atkartoti įprastinį darbo modelį, dirbant nuotolyje arba kurti iš esmės naujus principus. Jei tik apsileidžiam, iškart „susimokam“ dėmesiu, arba tiesiogine to žodžio prasme – darydami finansines investicijas į darbuotojų išsaugojimą.

Taigi, apie priklausymo jausmą. McKinsey tyrimas rodo, kad tarp sprendimų palikti organizaciją, priklausymo organizacijai jausmas darbuotojams užima tokią pačia garbingą (vieną iš pagrindinių) pozicijų, kaip  darbo-laisvalaikio balansas, ar kaip vadovo ar organizacijos įvertinimas. Tas pats tyrimas parodo, kad priklausymo jausmas darbuotojams atrodo gerokai svarbesnis, nei tą suvokia darbdaviai.

Taigi, susipažinkime su priklausymo jausmu! Priklausymo jausmas apima daugiau nei tiesiog pažinties turėjimą su kitais žmonėmis. Jis atspindi tai, kaip žmogus suvokia, kad grupė jį priima, skiria jam asmenišką dėmesį, palaikymą.

Priklausymo jausmas gali būti kuriamas, per šiuos veiksnius:

  • Svarbus aspektas dar įvedimo metu, parodyti, kad darbuotojas yra laukiamas. Tam gali pasitarnauti tiek aiški įvedimo sistema, tiek asmeninis dėmesys įvedimo metu ar net dar prieš tai. Pavyzdžiui, mūsų organizacijoje savo darbuotojus pasitinkame asmenišku filmuku dar prieš starto data, kur jį sveikina įmonės vadovė, priskirtas mentorius. Taip pat, naudinga nuo pat pradžių įtraukti naują darbuotoją į diskusijas, išgirstant jo mintis ir parodant susidomėjimą.
  • Kitas svarbus dalykas – suvokiamas saugumas – būti savimi, dalintis mintimis. Čia labai svarbu, kad darbuotojo skirtingi požiūriai, patirtis ar įsitikinimai būtų priimami ir vertinami jų nekritikuojant.
  • Toliau kalbame apie bene centrinį elementą, tai ryšio su kitais kūrimą. Darbuotojui (ypač dirbant nuotolyje) ypatingai svarbu jaustis žmonių grupės dalimi, turėti kontaktą su kitais, komanda su kuria darbuojasi, vadovu. Todėl labai svarbu atkreipti dėmesį į tai, kaip darbuotojai kuria ryšį su kitais ir skatinti tą daryti (ir kuo spontaniškiau, tuo geriau). Pasitelkite kūrybą: kino vakaras su spragėsiais; žaidimų vakaras su šeimai skirtais žaidimais ar „virtuali SPA diena“ su veido kaukėmis, arbata ir šokoladu padės darbuotojams kurti įprasminančius ryšius vieniems su kitais bei organizacija.
  • Demonstruojamas pasitikėjimas darbuotojais taip pat prisideda prie priklausymo jausmo. Kuo labiau vadovai skatina darbuotojus įsitraukti į sprendimų priėmimą, tuo labiau tikėtina, kad darbuotojas jaus, kad juo pasitiki.
  • Naudinga suprasti, ar darbuotojai turi organizacijoje sektinus pavyzdžius, įkvėpimo šaltinį ir stiprinti kontaktą su jais. Jeigu ne, tuomet naudinga išsigryninti, kokio pokyčio ar augimo darbuotojas siekia savo elgsenoje ir padėti iškelti tikslus, kaip to pasiekti.
  • Na ir galiausiai, labai svarbu palaikyti darbuotoją, padėti pasiekti jam svarbių tikslų. Pastebėkite pastangas, ne tik galutinį rezultatą, palaikykite darbuotojus, kai jie siekia savo tikslų.

Nuorodos į šaltinius:

Panašūs įrašai

Hibridinis darbo modelis: balansavimas tarp pliusų ir minusų 
27 rug 2023

Hibridinis darbo modelis: balansavimas tarp pliusų ir minusų 

Vis dar didėjanti darbuotojų kaita ir tyliojo atsitraukimo tendencijos gąsdina darbdavius. Dažniausiai įvardinami to kaltininkai yra pasikeitęs darbuotojų požiūris į darbą, Z karta, lyderystės trūkumas, nuotolinis darbas ir pan. Nors dauguma darbdavių siekia pritraukti darbuotojus grįžti į biurus ir tikisi, kad visos problemos išsispręs, tačiau yra akivaizdu, kad nėra vienos “sidabrinės kulkos”.  Taigi, ar verta […]

Darbo rinkos tendencijos
Kandidatų atlygio lūkesčių ir tyrimo rezultatų apžvalga 
13 rug 2023

Kandidatų atlygio lūkesčių ir tyrimo rezultatų apžvalga 

Brangūs partneriai, Metų pradžia dar kartą parodė, kad esame stipresni nei manome. Nepaisant prognozuojamo ekonomikos rodiklių kritimo, dauguma mūsų klientų ir toliau sunkiai dirba, kad augintų savo verslus ir tokiu būdu stiprintų ekonomiką. Labai džiaugiamės galėdami Jums padėti augti ir stiprėti. Šio ketvirčio “įžvalglaiškyje” dalinamės mūsų visus rinktų kandidadų motyvacijos aspektų renkantis darbdavį apžvalga. Čia […]

Darbo rinkos tendencijos
<strong>Kontrapasiūlymas atrankoje – kai viskas griūna per vieną akimirką</strong>
19 lie 2023

Kontrapasiūlymas atrankoje – kai viskas griūna per vieną akimirką

Su prieš kurį laiką įvykusiu pokyčiu iš “renkasi organizacija” į “renkasi darbuotojas”, atėjo ir kitas, organizacijas ypatingai jautriai veikiantis veiksnys – kontrapasiūlymai. Nors kartais pasitaiko, jog kandidatai sulaukia kontrapasiūlymų jau pačioje atrankos pradžioje, visgi, kur kas dažniau tai nutinka finaliniuose etapuose, kuomet atrankoje jau yra nueitas labai ilgas kelias. Tai reiškia, jog kontrapasiūlymo atveju organizacijos […]

Darbo rinkos tendencijos
Skaitmenizacijos, robotizacijos ir dirbtinio intelekto poveikis buhalterijos sričiai
11 lie 2023

Skaitmenizacijos, robotizacijos ir dirbtinio intelekto poveikis buhalterijos sričiai

Paskutinį dešimtmetį naujausios technologijos ir skaitmenizacija mus lydi nuolat ir kiekvienoje srityje. Spartūs pokyčiai įtaką daro netgi iš pažiūros pakankamai konservatyvioms darbo rinkos sritims, tokioms kaip buhalterija. Šiandien buhalterio pozicija tampa vis labiau kompleksiškesne, darbuotojai nebe apsiriboja tik labai siauromis darbo funkcijomis, o tai kuria didesnę pridėtinę vertę verslui. Kaip per šį laikotarpį pasikeitė buhalterijos […]

Darbo rinkos tendencijos
Ko nori rezultatyvūs kandidatai? Įžvalgos iš 6000 interviu
25 geg 2023

Ko nori rezultatyvūs kandidatai? Įžvalgos iš 6000 interviu

Šiais metais visi koncentruojamės į apskaičiuotus, mažiau rizikingus ir ilgalaikiškesnius sprendimus. Dirbant su komandomis tai reiškia fokusą į darbuotojų išlaikymą, o dirbant su talentų pritraukimu – fokusą į rezultatyviausius darbuotojus. Tad ko jie nori ir kuo turėtų pasižymėti mūsų darbdavių vertės pasiūlymai, kad jie būtų įdomus efektyviausiems kandidatams? Toliau tęsiame mūsų lauko tyrimą (angl. field […]

Darbo rinkos tendencijos
Kiek IT atrankose yra svarbūs asmenybės bruožai?
20 kov 2023

Kiek IT atrankose yra svarbūs asmenybės bruožai?

Tarsi įprasta, jog IT atrankose mes kalbame apie patirtį – technologijos, programavimo kalbos išmanymas, kiti specifiniai darbui reikalingi įgūdžiai. Dažnai darbo pokalbiuose dalyvaujantieji, būtent į šiuos dalykus sutelkia dėmesį ir skaitydami darbo skelbimus. Visgi, kaip pastebi „People Link“ IT atrankų konsultantas Karolis Kriaučiūnas, darbo skelbimuose esti ir kitų, dažnai kandidatų akiračio paraštėse liekančių reikalavimų, tokių […]

Darbo rinkos tendencijos
Buhalterių atrankos – sėkmingam specialistų pritraukimui įtakos turi ne tik greitis, bet ir metų laikas
15 kov 2023

Buhalterių atrankos – sėkmingam specialistų pritraukimui įtakos turi ne tik greitis, bet ir metų laikas

Šiuo metu savo vykdomų atrankų spektre turime itin daug buhalterių/vyr. buhalterių  paieškų. Stebime, jog rinkoje šios srities specialistų poreikis pastaruoju metu yra itin išaugęs, kas, kartu, sunkina ir jų pritraukimą. Į ką reikia atkreipti dėmesį prieš pradedant buhalterių paiešką ir kam būti pasiruošus dalinasi „People Link“ finansų atrankų konsultantės Eglė Sokolnikė ir Justina Macijauskaitė. Apibendrinant […]

Darbo rinkos tendencijos
Naujo CRM diegimas organizacijoje – ilgai lauktas žingsnis į priekį ar dar vienas iššūkis komandai?
13 kov 2023

Naujo CRM diegimas organizacijoje – ilgai lauktas žingsnis į priekį ar dar vienas iššūkis komandai?

Visada sakėme, jog nesame tik paslaugos tiekėjai, o esame partneriai mūsų klientams stiprinant ir auginant savo komandą. Tad visiškai elementaru buvo noras būti kuo arčiau savo klientų ir megzti tikras, ilgametes partnerystes. Tuo pačiu norime būti dar arčiau žmonių, kuriems stengiamės pakeisti gyvenimus ir supažindinti su svajonių darbdaviais. Siekdami tą įgyvendinti praėjusių metų balandį pradėjome […]

Darbdavio įvaizdis
Klauskite mūsų