2023-05-25

Šiais metais visi koncentruojamės į apskaičiuotus, mažiau rizikingus ir ilgalaikiškesnius sprendimus. Dirbant su komandomis tai reiškia fokusą į darbuotojų išlaikymą, o dirbant su talentų pritraukimu – fokusą į rezultatyviausius darbuotojus. Tad ko jie nori ir kuo turėtų pasižymėti mūsų darbdavių vertės pasiūlymai, kad jie būtų įdomus efektyviausiems kandidatams?

Toliau tęsiame mūsų lauko tyrimą (angl. field research), kada vykdydami interviu su kandidatais, mes papildomai įvertindavome eilę kitų faktorių, tokių kaip, kriterijai pagal kuriuos rezultatyvūs kandidatais pasirinkdavo dalyvauti būtent atrankoje į vieną rolę, o ne kitą. Šioje apžvalgoje ir norime fokusuotis būtent į šį klausimą ir keletą konkrečių idėjų, ką visi galime daryti, kad mūsų darbo pasiūlymai būtų patrauklesni.

Pristatome Jums visus 2022 metus rinktus duomenis, kurie atėjo iš 6000 interviu ir 540 sėkmingų įdarbinimų. Iš visų šių 6000 žmonių, kurie dalydavo pokalbiuose, kaip rezultatyviausius mes įvardinome 1736 (34%). Rezultatyviausi kandidatai buvo tokie, kurie pasiekdavo darbo tikslus, buvo gerai vertinami vadovų ir turėjo polinkį pasiekti aukščiausių rezultatų bet kokioje srityje (net jei tai būtų laisvalaikis ar hobis).

TOP 10 svarbiausi veiksniai renkantis darbo pasiūlymus

Grafoje matote TOP 10 dažniausiai pasitaikiusių veiksnių, kurie rezultatyviausiems kandidatams buvo svarbiausi renkantis darbo pasiūlymus. Daugiau nei 60% kandidatų prioritetu rinkosi tuos pasiūlymus, kuriuose buvo aiškiai ir konkrečiai suteikiama karjeros galimybė. Tas pats kriterijus išryškėjo, kai vertinome kandidatus pagal tai, kodėl jie iš principo nusprendė atvykti į pokalbį. Net 58% jų tą darydavo ne dėl to, kad yra nepatenkinti esama darboviete, o dėl to, kad nori tolesnio augimo, karjeros.

Darydami įžvalgas apie šiuos rezultatus, juos sukategorizavome į 4 svarbiausius žingsnius ir patarimus, kuriuos galime siekdami pritraukti daugiau rezultatyviausių kandidatų.

Ką galime daryti kaip darbdaviai, kad pritrauktume rezultatyviausius darbuotojus?

SKATINTI KARJERĄ:

  • Svarbu ne tik komunikuoti, kad karjeros galimybės organizacijos viduje yra įmanomos, bet ir labai konkrečiai papasakoti, į kokią poziciją kandidatas galės augti toliau.
  • Jeigu pozicijoje augimas į vadovaujančias roles nenumatytas, rekomenduojame pagalvoti, prie kokių projektų ar didesnės apimties darbų darbuotojas galės darbuotis po metų, dviejų arba daugiau. Galbūt tokiu atveju verta įvesti vyr.specialisto poziciją ir komunikuoti apie galimybę į tokią užaugti?
  • Dažniausiai rezultatyviausi kandidatai aplikuoja į tas roles, kurios yra šiek tiek aukštesnė negu dabar jų užimama rolė. Jeigu kandidatui trūksta tik techninės patirties, labai dažnai pasiteisina praktika suteikti galimybę tokiam kandidatui prisijungti ir įgūdžių įgauti dirbant.

PABRĖŽTI ĮTRAUKIANTĮ DARBO TURINĮ:

  • Kuo toliau, tuo labiau darbuotojai darbe ieško prasmės jausmo, kurį gan sunku pajusti vien vykdant kasdienes funkcijas. Galbūt Jūsų darbuotojai turi galimybę prisidėti prie vidinių iniciatyvų, pavyzdžiui darbuotojų gerovės skatinimo, tvarumo ar pan. programų? Apie tai svarbu komunikuoti ir atrankos metu, nes šios papildomos veiklos padeda kurti prasmės ir įdomumo jausmą darbe.
  • Rezultatyvūs darbuotojai dažniausiai yra sėkmingi savo veiklose be didelio esamų/buvusių vadovų įsikišimo, nes turi daug savimotyvacijos ir savidisciplinos. Naudinga su jais kalbėtis ne apie tai, ką reikės daryti, o apie tai, kokie tikslai bus keliami. Rezultatyviausiems patinka, kai jiems paliekama laisvė savo keliu pasiekti tiek asmeninių, tiek organizacijos tikslų.

FORMUOTI SĖKMINGOS KOMPANIJOS ĮVAIZDĮ:

  • Kiekvienas turime geriausią savo pardavėją, kuris puikiai geba pristatyti įmonę. Tačiau ar atrankose paliekame tokį patį įspūdį kiekvienam kandidatui? Neretai ši funkcija paliekama HR skyriams, bet didesnį efektą palieka samdantis vadovas, kuri pasistengia iš geriausios pusės pristatyti darbo pasiūlymą.
  • Neretai kandidatai girdi apie mūsų kompanijos misiją, vertybes, siekius iš C lygmens vadovų, bet toliau atrankoje ši komunikacija pasimeta ir šnekama vien apie detales. Nuosekli komunikacija iš skirtingų tos pačios kompanijos atstovų vis dar yra didžiulis pranašumas šiandieninėje darbo rinkoje. Galbūt šiuo metu yra geras laikas susėsti HR ir vadovams peržiūrėti, kas yra komunikuojama kandidatams ir ar iki jų atkeliauja svarbiausios žinutės?

SUPAŽINDINTI SU ARTIMA KULTŪRA:

  • Daugeliu atvejų, dalyvavimas atrankose kandidatams vis dar palieka daug klaustukų. Jiems lieka iki galo neaišku, ko galima tikėtis iš vadovo, kokia bus komanda, nors tą daryti atrankos metu nėra taip sudėtinga. Kartais užtenka paprastos ekskursijos pro biurą, o jeigu norisi pabrėžti komandinę dvasią – vis dažnėja praktikos, kai kandidatai kviečiami praleisti pusvalandį ar valandą su komanda.

Tai tik kelios idėjos apie keturias svarbiausias įžvalgas, ką galime daryti kaip darbdaviai, kad pritrauktume daugiau rezultatyvių darbuotojų. Jeigu jaučiatės, kad norite metodiškiau peržvelgti savo talentų pritraukimo procesą, mielai galime jus šiai klausimais pakonsultuoti ir padėti toliau auginti rezultatyvias komandas.

Matas Martinkėnas

Tyrimo rezultatais ir įžvalgomis dalinasi People Link partneris Matas Martinkėnas.

matas@peoplelink.lt

+370 696 09920

Panašūs įrašai

Kiek IT atrankose yra svarbūs asmenybės bruožai?
20 kov 2023

Kiek IT atrankose yra svarbūs asmenybės bruožai?

Tarsi įprasta, jog IT atrankose mes kalbame apie patirtį – technologijos, programavimo kalbos išmanymas, kiti specifiniai darbui reikalingi įgūdžiai. Dažnai darbo pokalbiuose dalyvaujantieji, būtent į šiuos dalykus sutelkia dėmesį ir skaitydami darbo skelbimus. Visgi, kaip pastebi „People Link“ IT atrankų konsultantas Karolis Kriaučiūnas, darbo skelbimuose esti ir kitų, dažnai kandidatų akiračio paraštėse liekančių reikalavimų, tokių […]

Darbo rinkos tendencijos
Buhalterių atrankos – sėkmingam specialistų pritraukimui įtakos turi ne tik greitis, bet ir metų laikas
15 kov 2023

Buhalterių atrankos – sėkmingam specialistų pritraukimui įtakos turi ne tik greitis, bet ir metų laikas

Šiuo metu savo vykdomų atrankų spektre turime itin daug buhalterių/vyr. buhalterių  paieškų. Stebime, jog rinkoje šios srities specialistų poreikis pastaruoju metu yra itin išaugęs, kas, kartu, sunkina ir jų pritraukimą. Į ką reikia atkreipti dėmesį prieš pradedant buhalterių paiešką ir kam būti pasiruošus dalinasi „People Link“ finansų atrankų konsultantės Eglė Sokolnikė ir Justina Macijauskaitė. Apibendrinant […]

Darbo rinkos tendencijos
Naujo CRM diegimas organizacijoje – ilgai lauktas žingsnis į priekį ar dar vienas iššūkis komandai?
13 kov 2023

Naujo CRM diegimas organizacijoje – ilgai lauktas žingsnis į priekį ar dar vienas iššūkis komandai?

Visada sakėme, jog nesame tik paslaugos tiekėjai, o esame partneriai mūsų klientams stiprinant ir auginant savo komandą. Tad visiškai elementaru buvo noras būti kuo arčiau savo klientų ir megzti tikras, ilgametes partnerystes. Tuo pačiu norime būti dar arčiau žmonių, kuriems stengiamės pakeisti gyvenimus ir supažindinti su svajonių darbdaviais. Siekdami tą įgyvendinti praėjusių metų balandį pradėjome […]

Darbdavio įvaizdis
People Link tvarumo įsipareigojimai
22 vas 2023

People Link tvarumo įsipareigojimai

People Link nėra vien tik HR konsultantų komanda, bet taip pat ir atsakingų sąmoningų žmonių bendruomenė, su kuria kartu kuriame tvaresnį pasaulį. Dirbdami ir priimdami įvairius sprendimus, atsiremiame į tvirtus vertybinius pagrindus ir nuolat klausiame savęs, kaip tai paveiks mūsų klientus, kandidatus, darbuotojus, tiekėjus, įvairias bendruomenes, platesnę visuomenę bei aplinką, kurioje visi gyvename. Pradėję nuo […]

Darbo rinkos tendencijos
Kaip būti žingsniu priekyje pritraukiant, išlaikant ir vystant talentus?
01 vas 2023

Kaip būti žingsniu priekyje pritraukiant, išlaikant ir vystant talentus?

Praeitą savaitę vykusiame kasmetiniame „People Link“ renginyje „Žingsniu priekyje“, „People Link“ partnerė Rūta Ratavičiūtė dalinosi įžvalgomis, kaip spręsti šią, daugeliui didžiuliu iššūkiu 2022 metais tapusią, problemą – talentų pritraukimą, išlaikymą ir vystymą. 2023 – iuosius metus, ko gero, pirmiausiai galime vadinti prasmės metais. Prasmės darbo rinkoje ieškos ne tik darbuotojai, prasmę savo veikloje (jeigu dar […]

Darbo rinkos tendencijos
Kandidatų atlygio lūkesčių ir tyrimo rezultatų apžvalga 
24 sau 2023

Kandidatų atlygio lūkesčių ir tyrimo rezultatų apžvalga 

Brangūs partneriai, Kasdien dirbdami su Jūsų komandos plėtros klausimais, nuolatosgilinamės ir į darbo rinkos iššūkius, su kuriais susiduria daugumakompanijų. Tad tęsiame savo tradiciją dalintis žiniomis ir taip padėti Jumsbūti tuo vienu žingsniu priekyje. Tai jau antroji People Link parengta darborinkos apžvalga 2022 metais. Pirmojoje rašėme apie tai, kaiprezultatyviausi darbuotojai renkasi kur dirbti ir kokie darbdavio […]

Darbo rinkos tendencijos
„Esu perfekcionistas (-ė), o manęs nesamdo“
17 sau 2023

„Esu perfekcionistas (-ė), o manęs nesamdo“

Gana dažnai atrankose girdime žmones save apibūdinant kaip visiškus perfekcionistus, tačiau tuo pačiu ir matome, jog ne visada jiems pavyks pasiekti tas roles, kurių jie tikisi. Dažnai šiuos perfekcionistus itin frustruoja gaunami atsakymai, jog vis dėlto, atrankoje buvo pasirinktas kitas kandidatas. Tačiau čia slypi keletas „problemų“: Apibendrinant, šiai dienai yra daug svarbiau gebėti dirbti Agile […]

Darbo rinkos tendencijos
2023 metų prognozės: Pardavimų vadovai taps kritiškai svarbia pozicija
10 sau 2023

2023 metų prognozės: Pardavimų vadovai taps kritiškai svarbia pozicija

2023 metų prognozės. Pardavimų vadovai taps itin svarbia pozicija komandoje, o jų išlaikymas – kritiškai svarbiu visai kompanijai. Praūžęs pandemijos laikotarpis pakeitė ne tik pardavimo specialistų lūkesčius darbo pobūdžiui ir atpratino nuo aktyvios naujų klientų paieškos, bet ir šūstelėjo papildomų funkcijų į pardavimų vadovų arsenalą. Vis dažniau reikalingi vadovai, išmanantys ne tik pardavimų strategiją bei […]

Darbo rinkos tendencijos
Klauskite mūsų