2023-05-25

Šiais metais visi koncentruojamės į apskaičiuotus, mažiau rizikingus ir ilgalaikiškesnius sprendimus. Dirbant su komandomis tai reiškia fokusą į darbuotojų išlaikymą, o dirbant su talentų pritraukimu – fokusą į rezultatyviausius darbuotojus. Tad ko jie nori ir kuo turėtų pasižymėti mūsų darbdavių vertės pasiūlymai, kad jie būtų įdomus efektyviausiems kandidatams?

Toliau tęsiame mūsų lauko tyrimą (angl. field research), kada vykdydami interviu su kandidatais, mes papildomai įvertindavome eilę kitų faktorių, tokių kaip, kriterijai pagal kuriuos rezultatyvūs kandidatais pasirinkdavo dalyvauti būtent atrankoje į vieną rolę, o ne kitą. Šioje apžvalgoje ir norime fokusuotis būtent į šį klausimą ir keletą konkrečių idėjų, ką visi galime daryti, kad mūsų darbo pasiūlymai būtų patrauklesni.

Pristatome Jums visus 2022 metus rinktus duomenis, kurie atėjo iš 6000 interviu ir 540 sėkmingų įdarbinimų. Iš visų šių 6000 žmonių, kurie dalydavo pokalbiuose, kaip rezultatyviausius mes įvardinome 1736 (34%). Rezultatyviausi kandidatai buvo tokie, kurie pasiekdavo darbo tikslus, buvo gerai vertinami vadovų ir turėjo polinkį pasiekti aukščiausių rezultatų bet kokioje srityje (net jei tai būtų laisvalaikis ar hobis).

TOP 10 svarbiausi veiksniai renkantis darbo pasiūlymus

Grafoje matote TOP 10 dažniausiai pasitaikiusių veiksnių, kurie rezultatyviausiems kandidatams buvo svarbiausi renkantis darbo pasiūlymus. Daugiau nei 60% kandidatų prioritetu rinkosi tuos pasiūlymus, kuriuose buvo aiškiai ir konkrečiai suteikiama karjeros galimybė. Tas pats kriterijus išryškėjo, kai vertinome kandidatus pagal tai, kodėl jie iš principo nusprendė atvykti į pokalbį. Net 58% jų tą darydavo ne dėl to, kad yra nepatenkinti esama darboviete, o dėl to, kad nori tolesnio augimo, karjeros.

Darydami įžvalgas apie šiuos rezultatus, juos sukategorizavome į 4 svarbiausius žingsnius ir patarimus, kuriuos galime siekdami pritraukti daugiau rezultatyviausių kandidatų.

Ką galime daryti kaip darbdaviai, kad pritrauktume rezultatyviausius darbuotojus?

SKATINTI KARJERĄ:

  • Svarbu ne tik komunikuoti, kad karjeros galimybės organizacijos viduje yra įmanomos, bet ir labai konkrečiai papasakoti, į kokią poziciją kandidatas galės augti toliau.
  • Jeigu pozicijoje augimas į vadovaujančias roles nenumatytas, rekomenduojame pagalvoti, prie kokių projektų ar didesnės apimties darbų darbuotojas galės darbuotis po metų, dviejų arba daugiau. Galbūt tokiu atveju verta įvesti vyr.specialisto poziciją ir komunikuoti apie galimybę į tokią užaugti?
  • Dažniausiai rezultatyviausi kandidatai aplikuoja į tas roles, kurios yra šiek tiek aukštesnė negu dabar jų užimama rolė. Jeigu kandidatui trūksta tik techninės patirties, labai dažnai pasiteisina praktika suteikti galimybę tokiam kandidatui prisijungti ir įgūdžių įgauti dirbant.

PABRĖŽTI ĮTRAUKIANTĮ DARBO TURINĮ:

  • Kuo toliau, tuo labiau darbuotojai darbe ieško prasmės jausmo, kurį gan sunku pajusti vien vykdant kasdienes funkcijas. Galbūt Jūsų darbuotojai turi galimybę prisidėti prie vidinių iniciatyvų, pavyzdžiui darbuotojų gerovės skatinimo, tvarumo ar pan. programų? Apie tai svarbu komunikuoti ir atrankos metu, nes šios papildomos veiklos padeda kurti prasmės ir įdomumo jausmą darbe.
  • Rezultatyvūs darbuotojai dažniausiai yra sėkmingi savo veiklose be didelio esamų/buvusių vadovų įsikišimo, nes turi daug savimotyvacijos ir savidisciplinos. Naudinga su jais kalbėtis ne apie tai, ką reikės daryti, o apie tai, kokie tikslai bus keliami. Rezultatyviausiems patinka, kai jiems paliekama laisvė savo keliu pasiekti tiek asmeninių, tiek organizacijos tikslų.

FORMUOTI SĖKMINGOS KOMPANIJOS ĮVAIZDĮ:

  • Kiekvienas turime geriausią savo pardavėją, kuris puikiai geba pristatyti įmonę. Tačiau ar atrankose paliekame tokį patį įspūdį kiekvienam kandidatui? Neretai ši funkcija paliekama HR skyriams, bet didesnį efektą palieka samdantis vadovas, kuri pasistengia iš geriausios pusės pristatyti darbo pasiūlymą.
  • Neretai kandidatai girdi apie mūsų kompanijos misiją, vertybes, siekius iš C lygmens vadovų, bet toliau atrankoje ši komunikacija pasimeta ir šnekama vien apie detales. Nuosekli komunikacija iš skirtingų tos pačios kompanijos atstovų vis dar yra didžiulis pranašumas šiandieninėje darbo rinkoje. Galbūt šiuo metu yra geras laikas susėsti HR ir vadovams peržiūrėti, kas yra komunikuojama kandidatams ir ar iki jų atkeliauja svarbiausios žinutės?

SUPAŽINDINTI SU ARTIMA KULTŪRA:

  • Daugeliu atvejų, dalyvavimas atrankose kandidatams vis dar palieka daug klaustukų. Jiems lieka iki galo neaišku, ko galima tikėtis iš vadovo, kokia bus komanda, nors tą daryti atrankos metu nėra taip sudėtinga. Kartais užtenka paprastos ekskursijos pro biurą, o jeigu norisi pabrėžti komandinę dvasią – vis dažnėja praktikos, kai kandidatai kviečiami praleisti pusvalandį ar valandą su komanda.

Tai tik kelios idėjos apie keturias svarbiausias įžvalgas, ką galime daryti kaip darbdaviai, kad pritrauktume daugiau rezultatyvių darbuotojų. Jeigu jaučiatės, kad norite metodiškiau peržvelgti savo talentų pritraukimo procesą, mielai galime jus šiai klausimais pakonsultuoti ir padėti toliau auginti rezultatyvias komandas.

People Link: Matas Martinkėnas

Tyrimo rezultatais ir įžvalgomis dalinasi People Link partneris Matas Martinkėnas.

matas@peoplelink.lt

+370 696 09920

Panašūs įrašai

„Noriu nuoširdaus grįžtamojo ryšio“ – 360 tyrimas organizacijoje
28 bal 2025

„Noriu nuoširdaus grįžtamojo ryšio“ – 360 tyrimas organizacijoje

Vadovai dažnai išreiškia norą gauti nuoširdų grįžtamąjį ryšį apie tai, kaip jiems sekasi, ir ką jie galėtų padaryti geriau. 360 tyrimo formatas būtent ir naudojamas norint surinkti šią informaciją. Šios apklausos tikslas – surinkti kuo daugiau įvairių atsiliepimų iš skirtingų respondentų, kad būtų suteikta išsami vadovo stipriųjų pusių ir vietų tobulėjimui apžvalga. Įtraukti skirtingus suinteresuotuosius […]

Darbo rinkos tendencijos
Onboardingas 2025: personalizuotas kelias į nerašytų įmonės taisyklių pažinimą
28 bal 2025

Onboardingas 2025: personalizuotas kelias į nerašytų įmonės taisyklių pažinimą

Pirmosios dienos naujame darbe gali nulemti viską – ar darbuotojas jausis įsitraukęs, motyvuotas ir pasiruošęs prisidėti prie organizacijos sėkmės, ar pasimetęs, neįvertintas ir galiausiai pradėsiantis dairytis naujų galimybių kitur. 2025-aisiais onboardingas yra daugiau nei formalumas – tai strateginis procesas, kuris personalizuojamas, skaitmenizuojamas ir orientuotas į kultūrinę integraciją. Personalizuotas onboardingas: kiekvienam – pagal poreikius Anksčiau onboardingas […]

Darbo rinkos tendencijos
Darbo rinkos įžvalgos
25 kov 2025

Darbo rinkos įžvalgos

Brangūs partneriai, Tęsiame tradiciją ir jau šeštąjį kartą dalinamės su Jumis pusmečio darbo rinkos apžvalga. Sukaupėme visa rinkinį įžvalgų iš mūsų vykdomų tyrimų bei kasdienės praktikos, tad su Jumis leidinyje dalinsimės apie: Neabejoju, kad leidinyje kiekvienas ras įžvalgų sau. Gero skaitymo! Atsisiųskite: Darbo rinkos įžvalgos

Darbo rinkos tendencijos
Darbuotojų atranka: kokie žingsniai užtikrins geriausio kandidato pasirinkimą? 
31 spa 2024

Darbuotojų atranka: kokie žingsniai užtikrins geriausio kandidato pasirinkimą? 

Darbuotojų atranka – ar tai paprastas, kiekvienam darbdaviui be pastangų įveikiamas procesas, o gal visgi – užduotis, reikalaujanti kruopštaus pasiruošimo, gebėjimo įvertinti kandidato profesinius įgūdžius, asmenines savybes bei suderinamumą su įmonės vertybėmis? Atsakymas akivaizdus: kur kas dažnesnis – antrasis atvejis. Sukūrėte ir publikavote darbo skelbimą, sulaukėte šimtų kandidatų užklausų. Tai – jau geras ženklas, tačiau […]

Be kategorijos
Talentų valdymas: Siaubingos HR istorijos
30 spa 2024

Talentų valdymas: Siaubingos HR istorijos

Helovynas dažniausiai siejamas su vaiduokliais, šiurpiomis kaukėmis ar išgąstį keliančiais namais. Visgi, HR pasaulyje tikrieji baubai kyla iš netikėtų kasdienių situacijų. Talentų valdymas yra be galo kompleksiška funkcija, tad baubai čia gali tykoti už kiekvieno kampo. Ir nors tikrieji vaiduokliai ar pabaisos pasirodo tik kartą per metus, HR specialistai su šiais šiurpuliukais, kuriuos netrukus aptarsime […]

Darbo rinkos tendencijos
Technologijų atrankos: svarbiausios 2024 m. tendencijos
24 spa 2024

Technologijų atrankos: svarbiausios 2024 m. tendencijos

Technologijų atrankos 2024 m. organizacijoms kelia daug iššūkių, o tendencijos keičiasi. „People Link“ jau ketvirtus metus atlika longitudinį rinkos tyrimą, kurio pagalba stebime tendencijas, kokie faktoriai yra svarbūs pritraukiant bei išlaikant rezultatyvius darbuotojus. Šiais metais turėjome galimybe identifikuoti nemažai naujų ar kiek pakitusių tendencijų, kurių viena svarbiausių – augantis poreikis organizacijos lankstumui. Tačiau, nemaišykime – […]

Darbo rinkos tendencijos
Darbo pasiūlymai: kaip suformuoti tokį, kuris pritrauks idealų kandidatą?
25 lie 2024

Darbo pasiūlymai: kaip suformuoti tokį, kuris pritrauks idealų kandidatą?

Darbo pasiūlymai – kodėl vienai įmonei paskelbus apie atvirą poziciją komandoje, pašto dėžutę užplūsta šimtai kone idealių kandidatų CV, o kitai organizacijai atrasti naują komandos narį prireikia kur kas daugiau laiko ir pastangų? Ar visa tai – tik sėkmės reikalas, o galbūt tam tikras taisykles atspindėti turėtų ne tik kandidato gyvenimo aprašymas, bet ir įmonės […]

Darbo rinkos tendencijos
Kokio dydžio mokymų krepšelį turi jūsų komanda?
13 bir 2024

Kokio dydžio mokymų krepšelį turi jūsų komanda?

Jeigu perskaičius klausimą mintyse iškilo raudonas klaustukas, klausiant “koks mokymų krepšelis?”, tuomet cituojant populiarią Apollo 13 misijos frazę – “Houston, we have a problem”. Šiuolaikinės organizacijos vis daugiau ir daugiau kalba apie nuolatinio darbuotojų ugdymo reikšmę. Nuolatinis ugdymas dažniausiai nereiškia vienos konferencijos per metus, ar “tobulėjimo darbo vietoje”, t.y. tobulėjimo tiek, kiek darbuotojas gali išmokti […]

Darbo rinkos tendencijos
Klauskite mūsų