2023-11-08

Stipresnis darbuotojų priklausymo organizacijai jausmas gali gerinti darbuotojų darbo rezultatus iki 57%, sumažina darbuotojų kaitą iki 50% ir padidina darbuotojų NPS iki 167% sako „Designing the Workforce Experience“ „Deloitte“ tyrimas. Darbuotojams, kurie pasižymi aukštesniu priklausymo jausmu organizacijai 2 kartus dažniau pakeliamas atlyginimas, jie 18 kartų dažniau yra paaukštinami pareigose ir iki 75% sumažėja darbo praleidimas dėl ligos.

Ir vis dėlto, nepaisant akivaizdžių ir tyrimais įrodytų abipusių naudų, šiandieninės darbo rinkos tendencijos nedžiugina – darbuotojų įsitraukimas mažėja, o kaita didėja. Dauguma darbdavių, matydami šiuos neigiamus reiškinius, juos tiesiogiai sieja su nuotolinio darbo arba naujosios į darbo rinką ateinančios kartos kitokio mentaliteto pasėkmėms. Ir, matyt, dėl to bando bet kokia kaina grąžinti visus darbuotojus į biurus bei “auklėti” naujuosius darbo rinkos dalyvius.  

Kaip jiems sekasi?  – Sunkiai 🙂 

Mes vykdydami personalo atrankas vis dažniau girdime, kad kandidatai net nesvarstys darbo pasiūlymų, kurie nesiūlo lankstumo darbo laike ir vietoje, tad griežtos darbo ofise valandos, dažnai tampa didele kliūtimi pritraukti naujus darbuotojus. Kol kas situacija darbo rinkoje stipriai nesikeičia ir darbuotojų trūkumas diktuoja tendenciją, kad būtent darbuotojo pusėje esantys svertai yra kiek didesni, tad ką gi daryti darbdaviams? 

Mano vertinimu, nuotolinis darbas, naujosios kartos mentalitetas yra tik reiškiniai, bet tikrai nėra pagrindinė darbuotojų kaitos priežatis. Pagrindinė priežastis yra mažėjantis darbuotojų priklausymo organizacijai jausmas. Ir taip, priklausymo jausmą kurti yra sunkiau nuotoliu ir dar visuomenėje, kuri pasižymi vis didėjančiu individualizmu, bet tai nereiškia, kad tai nėra įmanoma ar, kad nereikia tam skirti dėmesio. Atvirkčiai, manau, kad tos organizacijos, kurios ras būdus kaip kurti priklausymo organizacijai jausmą skirtingais metodais (nuotoliniais, hibridiniais, dirbant iš biuro), rasti personalizuotus sprendimus skirtingoms darbutojų grupėms, laimės ilgalaikėje perspektyvoje. 

Taigi, aptarus priklausymo jausmo svarbą organizacijoms, verta panagrinėti detaliau ir kaip priklausymo jausmą galime sukurti savoje organizacijoje. Tyrimais nustatyta, jog priklausymo komandai jausmą geriausiai jaučia darbuotojai, kurie: 

• Jaučiasi komandoje laukiami („welcoming“ jausmas). 

• Jaučia palaikymą ir saugumą

• Jaučiasi įtraukti 

• Jaučiasi ryšyje su kitais

Mes „People Link“ turime visą priklausymo jausmo kūrimo praktikų krepšelį, kurį stengiamės taikyti atliepdami skirtingus mūsų darbuotoju poreikius. Pasidalinsiu keliomis praktikomis, kurias mes jau kuris laikas sėkmingai taikome, galbūt jos bus naudingos ir Jums.

• Kad darbuotojai jaustųsi laukiami: 

  • Skiraime laiko ir dėmesio pre-boarding / on-boarding iniciatyvoms; 
  • Iš anksto numatome kolegų susitikimus su nauju žmogumi, bendrus renginius; 
  • Stebime kaip darbuotojas kuria ryšius su kitais, skatiname bendrauti
  • Nusimatome reguliarius susitikimus (dalis laiko laisvam pokalbiui – neperkėlinėjame, nevėluojame į susitikimus, net jei jie online). 

• Kad darbuotojai jaustųsi palaikomi ir saugūs:

  • Padedame išsikelti profesinio tobulėjimo tikslus;
  • Neutralizuojame emocijas, teikdami grįžtamąjį ryšį;
  • Prisiimame dalį atsakomybės už augimą;
  • Visa ko pagrindas  – atvira KOMUNIKACIJA, nes neišsakyti lūkesčiai kelia įtampa ir darbuotojas jausis nesaugiai.

• Kad darbuotojai jaustųsi įtraukti: 

  • Buriame darbuotojų grupės (mamų, grįžtančių po VPA, darbuotojų gerovės ambasadorių, tvarumo iniciatyvų ir pan);
  • Dalinamės savo komandos žmonių pasiekimais viešai; 
  • Įtraukiam į sprendimų priėmimą; 
  • Duodame platesnes atsakomybes, darbuotojai siūlo idėjas ir mes jas palaikome. 

• Kad darbuotojai jaustųsi esantys ryšyje su kitais: 

  • Einame bendrų pietų;
  • Skatiname susitikti darbe;
  • Atkreipiame dėmesį, kaip bendraujama su kitais; 
  • Įtraukiame į renginių planavimą; 
  • Skatiname bendras veiklas (dalyvauti ir siūlyti). 

Ir, matyt, pats svarbiausias dalykas yra tiesioginiai vadovai – t.y. kaip darbuotojas jaučiasi santykyje su savo vadovu, ar jam aiškūs vadovo ir organizacijos lūkesčiai, ar jis gauna pakankamai grįžtamojo ryšio ir pripažinimo, ar vadovui rūpi darbuotojo gerovė. Jokios įmonės iniciatyvos nepadės, jei vadovų komanda nedirbs kartu stipresniam ryšio kūrimui. 

O kokias darbuotojų “belonging’o” iniciatyvas praktikuojate Jūs? 

People Link: Jurgita Lemešiūtė

Vadovaujanti partnerė

Jurgita Lemešiūtė

+370 614 65999

jurgita@peoplelink.lt

Panašūs įrašai

„Noriu nuoširdaus grįžtamojo ryšio“ – 360 tyrimas organizacijoje
28 bal 2025

„Noriu nuoširdaus grįžtamojo ryšio“ – 360 tyrimas organizacijoje

Vadovai dažnai išreiškia norą gauti nuoširdų grįžtamąjį ryšį apie tai, kaip jiems sekasi, ir ką jie galėtų padaryti geriau. 360 tyrimo formatas būtent ir naudojamas norint surinkti šią informaciją. Šios apklausos tikslas – surinkti kuo daugiau įvairių atsiliepimų iš skirtingų respondentų, kad būtų suteikta išsami vadovo stipriųjų pusių ir vietų tobulėjimui apžvalga. Įtraukti skirtingus suinteresuotuosius […]

Darbo rinkos tendencijos
Onboardingas 2025: personalizuotas kelias į nerašytų įmonės taisyklių pažinimą
28 bal 2025

Onboardingas 2025: personalizuotas kelias į nerašytų įmonės taisyklių pažinimą

Pirmosios dienos naujame darbe gali nulemti viską – ar darbuotojas jausis įsitraukęs, motyvuotas ir pasiruošęs prisidėti prie organizacijos sėkmės, ar pasimetęs, neįvertintas ir galiausiai pradėsiantis dairytis naujų galimybių kitur. 2025-aisiais onboardingas yra daugiau nei formalumas – tai strateginis procesas, kuris personalizuojamas, skaitmenizuojamas ir orientuotas į kultūrinę integraciją. Personalizuotas onboardingas: kiekvienam – pagal poreikius Anksčiau onboardingas […]

Darbo rinkos tendencijos
Darbo rinkos įžvalgos
25 kov 2025

Darbo rinkos įžvalgos

Brangūs partneriai, Tęsiame tradiciją ir jau šeštąjį kartą dalinamės su Jumis pusmečio darbo rinkos apžvalga. Sukaupėme visa rinkinį įžvalgų iš mūsų vykdomų tyrimų bei kasdienės praktikos, tad su Jumis leidinyje dalinsimės apie: Neabejoju, kad leidinyje kiekvienas ras įžvalgų sau. Gero skaitymo! Atsisiųskite: Darbo rinkos įžvalgos

Darbo rinkos tendencijos
Darbuotojų atranka: kokie žingsniai užtikrins geriausio kandidato pasirinkimą? 
31 spa 2024

Darbuotojų atranka: kokie žingsniai užtikrins geriausio kandidato pasirinkimą? 

Darbuotojų atranka – ar tai paprastas, kiekvienam darbdaviui be pastangų įveikiamas procesas, o gal visgi – užduotis, reikalaujanti kruopštaus pasiruošimo, gebėjimo įvertinti kandidato profesinius įgūdžius, asmenines savybes bei suderinamumą su įmonės vertybėmis? Atsakymas akivaizdus: kur kas dažnesnis – antrasis atvejis. Sukūrėte ir publikavote darbo skelbimą, sulaukėte šimtų kandidatų užklausų. Tai – jau geras ženklas, tačiau […]

Be kategorijos
Talentų valdymas: Siaubingos HR istorijos
30 spa 2024

Talentų valdymas: Siaubingos HR istorijos

Helovynas dažniausiai siejamas su vaiduokliais, šiurpiomis kaukėmis ar išgąstį keliančiais namais. Visgi, HR pasaulyje tikrieji baubai kyla iš netikėtų kasdienių situacijų. Talentų valdymas yra be galo kompleksiška funkcija, tad baubai čia gali tykoti už kiekvieno kampo. Ir nors tikrieji vaiduokliai ar pabaisos pasirodo tik kartą per metus, HR specialistai su šiais šiurpuliukais, kuriuos netrukus aptarsime […]

Darbo rinkos tendencijos
Technologijų atrankos: svarbiausios 2024 m. tendencijos
24 spa 2024

Technologijų atrankos: svarbiausios 2024 m. tendencijos

Technologijų atrankos 2024 m. organizacijoms kelia daug iššūkių, o tendencijos keičiasi. „People Link“ jau ketvirtus metus atlika longitudinį rinkos tyrimą, kurio pagalba stebime tendencijas, kokie faktoriai yra svarbūs pritraukiant bei išlaikant rezultatyvius darbuotojus. Šiais metais turėjome galimybe identifikuoti nemažai naujų ar kiek pakitusių tendencijų, kurių viena svarbiausių – augantis poreikis organizacijos lankstumui. Tačiau, nemaišykime – […]

Darbo rinkos tendencijos
Darbo pasiūlymai: kaip suformuoti tokį, kuris pritrauks idealų kandidatą?
25 lie 2024

Darbo pasiūlymai: kaip suformuoti tokį, kuris pritrauks idealų kandidatą?

Darbo pasiūlymai – kodėl vienai įmonei paskelbus apie atvirą poziciją komandoje, pašto dėžutę užplūsta šimtai kone idealių kandidatų CV, o kitai organizacijai atrasti naują komandos narį prireikia kur kas daugiau laiko ir pastangų? Ar visa tai – tik sėkmės reikalas, o galbūt tam tikras taisykles atspindėti turėtų ne tik kandidato gyvenimo aprašymas, bet ir įmonės […]

Darbo rinkos tendencijos
Kokio dydžio mokymų krepšelį turi jūsų komanda?
13 bir 2024

Kokio dydžio mokymų krepšelį turi jūsų komanda?

Jeigu perskaičius klausimą mintyse iškilo raudonas klaustukas, klausiant “koks mokymų krepšelis?”, tuomet cituojant populiarią Apollo 13 misijos frazę – “Houston, we have a problem”. Šiuolaikinės organizacijos vis daugiau ir daugiau kalba apie nuolatinio darbuotojų ugdymo reikšmę. Nuolatinis ugdymas dažniausiai nereiškia vienos konferencijos per metus, ar “tobulėjimo darbo vietoje”, t.y. tobulėjimo tiek, kiek darbuotojas gali išmokti […]

Darbo rinkos tendencijos
Klauskite mūsų